Verdimse verdim, ne olacak? İlksan olayı.
Biraz da anayasayı siviller delse ne olur?
Şimdi de fiili durum, defakto durum lafları ve şimdi de siyasi iktidar
ve Cumhur-başkanı(!?)nın *anayasayı tağyir tebdil ve ilga etme suçunu*
başkanlık sistemi düzenlemesiyle yasal hale sokma tartışmaları var orta
yerde.
Oysa anayasayı tağyir tebdil ve ilga etmeye TEŞEBBÜS suçunu işlemiş
asker için bir çok kez müebbet hapis cezaları istenmişti.
Ama görüyoruz ki, sivil darbecilere daha yüksek siyasi makamlar
sunularak bu suç ödüllendirilmektedir.

Hep aşama aşama bu günlere geldi.
Yasaları, anayasayı, rejimi, kuralları önemsemeyerek, ezip geçmeyi
alışkanlık haline getirerek oldu.

İdari yargı sonsuz sayıda yürütmeyi durdurma kararı aldı, ama siyasi
iktidar da sonsuz sayıda aynı yargı kararlarını çiğnedi.
Oysa bu açıktan bir anayasa suçudur.
Sonunda iş o yürütmeyi durdurma kararları veren yargı sistemini ezip
geçmeye geldi.

Anayasal denetim yapan yüksek yargı siyasi iktidarı aslında mahkum etti,
ama hakkı olan cezayı vermedi.
Bu aleve benzin dökmek gibi oldu.
İktidar olduğunda AKP'nin ilk yaptığı iş yüksek yargıyı yerle bir etmek
oldu.

Mali denetim yapan Sayıştay çok kez hükumete sıkıntı verdi.
Bunlar haklı sıkıntılardı.
Hükümet iktidarda kaldıkça kendini mahkum eden Sayıştayı yerle bir etti.

Meclis daha zaten en başta hükumetin elindeydi.
Zaten siyasi denetim yapacak durumda değildi.
Çünkü meclisi üreten seçimler önseçimsiz, lider sultası altında, parti
disiplini gölgesinde, çarşaf listelerle yürütülmüştü.
Halen mecliste olan hiçbir parti için demokratik bir temsil sağladığını
söylemek mümkün değildir.

Aslında ülke çok uzun zamandır frensiz kalmıştı.
Kimseyi suçlayamayız.
Halkın sistemi zorlayan bir eğilimi olmuştur.
Halk sistemin temel felsefesini anlamamış ve sistemin temelleriyle kavga
eden bir kadronun varlığını önemsememiştir.
Üstü üste kesintisiz yedi genel seçim, bir Cumhur-başkanı(!?) seçimi,
bir referandum tesadüf olamaz.
SEÇSİS ya da başka bahaneler de geçerli olamaz.
*Daha elim ve vahim olmak üzere aynı siyasi eğilim hala mevcuttur.*
*O halde ülke halkın istediği istikamet ne yöndeyse o yönde ilerlemeye
devam edecektir.*
Bizim tek tek kişiler olarak bunu değiştirme şansımız olamaz.

Doğrusu ben bu ahval ve şerait içerisinde ülkenin aklı başında olan
insanları için artık B, hatta C, hatta D planları hazırlamak gerektiğini
düşünüyorum.
Aslında hiç bir şekilde olumsuz katkımız olmadığı halde ülkenin gidişatı
bizleri de sıkıntıya sokacaktır.
Bu sıkıntılı dönemi nasıl atlatırız, ailemiz, çocuklarımız,
sevdiklerimiz için daha verimli, daha faydalı nasıl bir yol bulabiliriz
artık bunu düşünmek gerekir.

Ülkemizde ölmeyi yücelten, kutsallaştıran tuzu kuru bir elit göya dindar
kesim vardır.
Bu sahtekar, şarlatanların etkisinde ölmeye hazır, gönüllü geniş
kitleler de vardır.
Biz bunca yıldır, bu insanlara hem yaşamın kutsallığını hem de ölmek
için acele etmenin anlamsızlığın anlattık.
Şimdi onları acele ettikleri bu sonda kendi kaderleriyle yalnız
bırakmak, geride kalan yaşama değer veren insanlarla şimdiden yeni bir
Türkiye için yol aramak gerekir diye düşünüyorum.
Aynı zamanda biz ülkemizde ve bölgemizde bozuk olmayan şeyleri tamir
ederken bozmanın dayanılmaz zararlar vereceğinin de anlattık.

Eğer bir tanrı varsa ve her millete peygamber göndermişse, Türk
milletine fazla fazla peygamber gelmiştir.
Hepsi de kitaplıdır.
Yüz binlerce aydın insan yetişmiştir, doğruyu her tonda, her renkte, her
şekilde söylemiştir.

Türk halkı ise kendi içinden çıkmış bu bilge insanları itip kakmış,
yakmış, hapislere tıkmış, başka sahte peygamberler peşine takılmıştır.
O halde bize üstümüze düşeni yaptık.
Tıpkı Lut Peygamber gibi mahvolmak üzere olan halkımızı geride bırakıp
sevdiklerimiz ve ailemizle beraber yeni bir yaşam için yol aramamız
lazım diye düşünüyorum.

Doğrusu ben ülkemizin, halkımızın tuttuğu yolu bu derece kötü görüyorum,
bu derece de ümitsizim.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0y...@neomailbox.net
<mailto:0raj.p0y...@neomailbox.net> / oraj.poy...@openmail.cc /
oraj_poy...@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA

bayrak

  Le Pen o parayı iade etmezse ne olacak?

*01 Şubat 2017* -*10:38S*on Güncelleme :*01 Şubat 2017* -*10:38*

Avrupa Parlamentosunun *(AP*), Fransa’da aşırı sağcı lider,
cumhurbaşkanı adayı Marine Le Pen’e*296 bin *euro ödemesi için verdiği
süre gece yarısı doldu. Buna rağmen Le Pen, parayı ödemeyeceğini söyledi.

*AŞIRI* sağcı lider, /*"Avrupa Parlamentosunun kararı tek taraflı ve
yasal değil, bu yüzden onların kararına itiraz ediyorum. Parayı iade
etmem için önce bu kaynağın bana ödenmiş olması gerekir"*/ dedi.*AP*’nin
Yolsuzlukla Mücadele Organı *(OLAF*), Le Pen’in,*2010-2016* yılları
arasında*AP*’de danışman olarak gösterdiği ancak kendi seçim
kampanyasında çalıştırdığı Catherine Griset’e ödenen*296 bin *euroluk
danışmanlık bedelini bu gece yarısına kadar geri ödemesi gerektiğini
duyurmuştu. Aynı zamanda Le Pen’in ayrıldığı eşinin kız kardeşi olan
Griset ve diğer bir danışmanın görevlerine dair başlatılan soruşturma
temmuzda tamamlanmıştı.

    *AY SONUNA KADAR DA 41.500 EURO*

*OLAF*,*AP*’de Le Pen’in danışmanı olarak maaş alan ancak gerçekte Le
Pen’in korumalığını yapan Thierry Legier hakkında da soruşturma
başlatmış, Legier’in parlamentodan*2011*’de*3 ay* maaş aldığını ortaya
çıkarmıştı. Legier için ödenen*41 bin 500 euronun* da bu ay sonuna
kadar*AP*’ye iade edilmesi gerekiyor. Le Pen, toplamda*339 bin *euroyu
parlamentoya geri ödemek durumunda.

    ‘*HAYALİ DANIŞMAN’**MI ÇALIŞTIRIYORDU*?

*OLAF*, önceki aylarda Le Pen’in partisi Ulusal Cephe’nin *(FN*) geçen
dönem*AP*’de*20*’ye yakın *‘hayali danışman’* çalıştırdığı iddialarına
dair incelemenin devam ettiğini duyurmuştu.

Bu arada L’Obs dergisi,*OLAF*’ın yaptığı soruşturmaya dayanarak verdiği
haberde, Le Pen’in kampanyasında sekreteri olarak çalıştırdığı Griset’in
Brüksel’de yaşadığına dair hiçbir somut delil bulunamadığını yazdı.

http://www.hurriyet.com.tr/le-pen-o-parayi-iade-etmezse-ne-olacak-40352326

a45UyF587661-170201120856 Oraj Poyraz oraj_poy...@alpinaasia.com
2017/02/01  13:04 4  58  hayat-guzel...@googlegroups.com

--

Kuvvetli olanin mutlaka hakli olmasi gerekmez.

Aristo

Zeyd o kadindan ilisigini kesince onu sana nikahladik ki, Zaten Allah in
emri yerine getirilmistir.

Ahzab 33/37
ZEYNEP Muhammedin in oz halasinin, guzelligi ile unlu kizi ve 7.esidir.
Kolesi ve hukuken evlat edindigi Zeyd i, hala kizi Zeynep ile evlendirdi.
Muhammed goruntude boyle bir evlilik yaptirdi diye dedikodularin ardi
arkasi kesilmedi.
Azhab suresinde Muhammed peygamber hanimlari dedikodu yapmayin diye
vahiy geldi dedi.
Muhammedin in istemesiyle Zeyd, evliligi sona erdirdi.
Bir muddet sonra da Peygamber e, Zeynep ile evlenmesi icin vahiy yoluyla
emir geldi.

Birine Yarar Otekine Zarar

Atinali Demades, cenaze torenleri icin gerekli seyleri satan bir
hemserisini, bu isten fazla kazanc bekledigini, bu kazancin da ancak
bircok insanin olumunden gelebilecegini ileri surerek mahkum etmis.
Hakli bir yargi denemez buna; cunku hicbir kazanc baskasina zarar
vermeden saglanamaz, oyle olunca da her cesit kazanci mahkum etmek
gerekir. Tuccar, gencligin sefahata dusmesinden kar saglar, ciftci
bugdayin pahalanmasindan, mimar evlerin yikilmasindan, hukukcu
insanlarin davali, kavgali olmasindan; din adamlarinin san, onur ve
gorevleri bile bizim olumumuze ve kotuluklerimize dayanir. Yunanli
komedya sairi Fhilemon, hicbir hekim, dostlarinin bile sagligindan
hoslanmaz, dermis, hicbir asker de yurdundaki baristan. Daha da kotusu,
herkes icini yoklasa gorur ki gizli dileklerimizin bircogu baskasinin
zararina dogar ve beslenir. Oyle saniyorum ki dusundukce doganin genel
duzeni hic sasmiyor boyle olmaktan: Cunku fizikcilerin dedigine gore,
her seyin dogmasi, beslenmesi, cogalmasi, baska bir seyin bozulup
curumesi oluyor: Bir varlik bicim ve nitelik degistirdi mi O anda yok
olur biraz once var olan.

Michel de Montaigne : Denemeler

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo