bayrak

  Merkez Bankası satılıyor

Sabah yazarı Güngör, *Merkez Bankası hissedarlarının hisselerini satmak
istediklerini ve bu konuda formül bulunmaya çalışıldığını yazdı.*

*01.02.2017*

Hükümete yakın Sabah gazetesi yazarı Dilek Güngör bugünkü /*"Merkez’in
küçük hissedarları SPK’ya gidiyor"*/ başlıklı yazısında Merkez
Bankası’nın hissedarlarından bazılarının hisselerini satmak istediğini,
ve isteklerini hükümete ilettiklerini yazdı.

Güngör yazısının girişinde Merkez Bankası’nın kuruluşunu /*"Birinci
Dünya Savaşı'nın ardından Mustafa Kemal Atatürk, yeni Türkiye
Cumhuriyeti'nin merkez bankasını kurmaya koyulur. Halka da çağrı yapar.
O dönem birçok aile üç-beş kuruşla bankanın kuruluşuna katkıda bulunur.
Kağıt üzerinde oldukça iyi bir yatırım olarak görünse de banka kâr
ettikçe yeterince para alamayan küçük hissedarlar mutsuz olmaya
başlar"*/ ifadeleriyle anlattı.

    *FORMÜL ARANIYOR*

/*"Niye bunları anlattım..."*/ diye soran Güngör yazısını şöyle devam
ettirdi:

/"Belki bilmeyenleriniz vardır. Merkez Bankası'nın sermayesinin//*
*/

  * /*yüzde 55.12*//'si (A) sınıfı,//*
    */
  * /*yüzde 25.74*//'ü (B) sınıfı,//*
    */
  * /*yüzde 0.02*//'si (C) sınıfı,//*
    */
  * /*yüzde 19.12*//'si (D) sınıfı hisselerden oluşuyor./

  * /A sınıfı hisselerin sahibi Hazine,/
  * /B sınıfının//*7 banka*//,/
  * /C sınıfının//*ING*//Bank,/
  * /D sınıfının ise bazı gerçek ve tüzel kişiler./

//

/Duyduğuma göre, bankanın//*yüzde 19.2*//'sine sahip olan küçük
hissedarlar paylarını satmak istiyor. Küçük hissedarlar arasında en
büyük pay sahibi *Bahar Menkul Değerler Kurucu Ortağı Adnan Bahar*
konuyu Cumhurbaşkanı//*Recep *//Tayyip//*Erdoğan *//başta olmak üzere
Başbakan Yardımcıları Nurettin Canikli ve Mehmet Şimşek ile Maliye
Bakanı Naci Ağbal'a anlattı./

//

/Bu hisseler için formül aranıyor. Merkez Bankası'nın D grubu
hisselerinin Borsa İstanbul'daki piyasa öncesi işlem platformunda
değerlendirilmesi için Sermaye Piyasası Kurulu'na //*(SPK*//) başvuruda
bulunulmasının planlandığını öğrendim./

//

/Nedir bu platform derseniz.../

//

/Halka açık statüde olup, payları borsada işlem görmeyen şirketlerin
hisselerinin alınıp satıldığı yer./

//

/Küçük hissedarların başvurusuna//*SPK*//'nın nasıl yaklaşacağını
bilmiyorum./

//

/Zira hisselerin bu tip bir platformda yer alabilmesi için Merkez
Bankası'nın başvuru yapması gerek./

//

/Bakalım Başkan Murat Çetinkaya küçük hissedarların talebine yanıt
verecek mi?"/

Odatv.com

a45UyF587661-170201175727 Oraj Poyraz oraj_poy...@alpinaasia.com
2017/02/01  20:31 6  64  turanca...@googlegroups.com

--

Bu sefer kepenkleri indirdim, dukkani kapattim...
Tilki donse de kurkcu artik yok, artik tilkilerle ugrasmayacagim...

Bilinmeyen Birisi

Cinlerden, insanlardan ve kuslardan ordulari, Suleyman in huzurunda bir
araya getirildi. Onlar, duzenli bir bicimde sevk ediliyorlardi.
Nihayet karinca vadisine geldikleri vakit bir karinca, Ey karincalar!
Yuvalariniza girin, Suleyman ve ordusu farkina varmadan sizi ezmesinler
dedi.
Suleyman, onun bu sozune tebessum ile gulerek dedi ki:
Ey Rabbim!
Beni; bana ve ana babama verdigin nimetlere sukretmeye ve razi olacagin
salih ameller islemeye sevk et ve beni rahmetinle salih kullarinin
arasina kat!

NEML /17-19)

Turk milleti bircok asirlar, (..) bir kelimesinin manasini bilmedigi
halde Kur an i ezberlemekten beyni sulanmis hafizlara dondu.(..)

Mustafa Kemal ATATURK
(Mustafa Kemal in yazdigi Afet inan imzasiyla cikan Medeni Bilgiler
kitabi 1931)

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo