  ATİLLA YEŞİLADA : EKONOMİ NİYE HALA BATMADI?

*1 Haziran 2017*

Klavye başına otururken tek amacımın sizi uyuz etmek olduğunu herhalde
anlamışsınızdır. Çünkü insanlığın bu gezegenin başına gelmiş en büyük
felaket olduğuna inanıyorum ve bir an önce Tabiat Ana’nın bu hatayı
düzeltmesi için karınca kararınca bir yardımım olursa mutlu oluyorum. Bu
yüzden de yazdıklarım beğenilirse, biraz alınırım, nerede hata yaptım
diye hayıflanırım. Eleştiri beni canlı tutar. Ama bir tek eleştiri var
ki, canımı sıkıyor. Ben ekonominin çoktan battığını iddia ediyorum, bir
çokları benimle alay ediyor. Alay etmeleri beni üzmüyor. Eleştiriyi
yapanların hala başlarına neler geldiğini farkedemeyip mutlu-mesut bu
dünyada yürüdüklerine inanamıyorum. Size benimle dalga geçenlerin
örneklerini vereyim:

/*"hocam hep öldük bittik yorumları çok uzun zamandır yıllardır
yazılarınızı okuyorum, ah yarın aha öbürgün sonra ölüyoruz bitiyoruz"*/.

/*"Abi biraz gerçekliğe dönün gözünüzü seveyim kaç yıldır aynı laf"*/

/*"yaşıyoruz tabii. ekonomi o kadar kötü olsa akp’ye zararı dokunmaz
mıydı?"*/

Kitabım Muhalif Bir Ekonomistin Güncesinde ekonominin*2016*’da
batırıldığını anlattım. Yetmedi, size şimdi ekonominin çoktan battığını
ispat edeceğim. Şirketlerden başlayalım.

/*"(TT*//*’nin hakim ortağı)*//*Ocak *//*ayındaki teklifte Saudi Telecom
bankalara toplam krediden*//*1 milyar *//*doların üzerinde kesinti ile
yeniden yapılandırma teklif etmiş, bankalar teklifi reddetmişti.*/

/**/

/*Otaş,*//*Eylül 2016 ve Mart *//*aylarında*//*290 milyon *//*dolarlık
kredi diliminin ödemelerini yapamamıştı".*/

Yüce ve Kudretli Oz artık kredilerini ödemiyor, ya da ödeyemiyor.
Monopol lan bu, monopol. İstisna? Peki devam edelim. Bimeks?*266 milyon
*borcu /*"yeniden yapılandırdı"*/. Elektronik sektörünün parlak olması
gerekmiyor mu? O da zortlamış. Yine mi ikna olmadınız? Tekstil?*TL*
vahşice düştü, herhalde artık onlar para kazanıyordur. I-ıh:

/*"TEMELİ yarım asır kadar önce atılan Adana’da kurulu Mensa Mensucat
için kritik bir dava açıldı. Alacaklı bir şirket, Mensa’nın ödenmeyen
borcu için önce icra takibi başlattı şimdi de iflas davası açtı. Birkaç
yıl öncesine kadar Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları listesinde
olan Mensa, dünyanın en büyük 200 entegre tesisinden biri konumundaydı.
Mensa’nın avukatı ise ‘Borcumuzu ödemek istiyoruz ancak istedikleri faiz
çok yüksek’ açıklaması yaptı"*/.

Ama en acısı hangisi biliyor musunuz? Dün inşaat devi Varyap da bono
anaparasını ödeyemedi. Meblağ?*30 milyon TL* sayın seyirciler.*300
milyon *dolar ya da*TL* değil*30 milyon TL*! Gerisini siz hesap edin.

Bir ülke ihracatla büyür. Yapabiliyor muyuz? Yok, onu da yapamıyoruz,
işte grafiği:

<http://i.paraanaliz.com/wp-content/uploads/2017/06/1.png>

Yine dışardan yemeye başlamışız, ihracat mucizesi*2 ayda* bitmiş. Ya
demir-çelik (araba da demir-çelik sayılır) satıp SmartPhone alıyoruz
kardeşim, hesabı siz yapın. Sürer mi?

Battığımıza dair daha somut kanıt? Vereyim, Bloomberg sefalet ya
/*"misery"*/ endeksi, *5*ci sıradayız.

<http://i3.paraanaliz.com/wp-content/uploads/2017/06/2.png>

*OECD* içinde en zayıf becerileri olan *2*ci ülke biziz:

<http://i1.paraanaliz.com/wp-content/uploads/2017/06/Ekran-Resmi-2017-06-01-08.44.49.png>

Sizce bu manzara değişir mi? Gelecek nesiller acaba daha iyi eğitim alıp
bizi bu bataktan çıkartır mı? Hemen devletin resmi istatistik kuruluşu
olan*TUIK*’a soralım: "Hanehalkı işgücü araştırması sonuçlarına göre; ne
eğitimde ne istihdamda olan gençlerin oranı*2016 yılında* *%24* oldu. Bu
oran, genç erkeklerde *%14*,*6*, genç kadınlarda ise *%33*,*5* oldu.

Gençlerde işsizlik oranı,*2015 yılında* *%18*,*5* iken*2016 yılında*
*%19*,*6* olarak gerçekleşti. Bu oran,*2016 yılında* genç erkeklerde
*%17*,*4*, genç kadınlarda ise *%23*,*7* oldu. Genç erkeklerde işsizlik
oranı bir önceki yıla göre *0*,*9* puan artarken genç kadınlarda
işsizlik oranı bir önceki yıla göre *1*,*5* puan artış gösterdi".

Yorum yapmaya gerek var mı? Kayıp nesil desem haksız mıyım? Bu nesil
nasıl istihdam edilecek, nasıl Türkiye’nin refaha erişmesine katkıda
bulunacak diye sorsam haksız mıyım?

Bakın*KARAR*’da yazan ve benim gibi vatan haini olmayan İbrahim Kahveci
üşenmemiş çalışıp bir tablo hazırlamış; bütçeden Sosyal Güvenlik
Kurumu’na aktarılan kaynak:

<http://i1.paraanaliz.com/wp-content/uploads/2017/06/Ekran-Resmi-2017-06-01-08.45.15.png>

Yani devlet şimdiden bu genç toplumun milli gelirinin %*4*’nü Sosyal
Güvenliğe aktarıyor. Toplum ihtiyarlayınca ne olacak? Bu meblağ hep
artacak, sebebi de belli.*13 yılda* çalışan/emekli oranı hiç
değişmemiş.*2 çalışan* bir emekliyi besliyor.*10 yıl* sonra bir çalışan
bir emekliyi besleyecek. Niye biliyor musunuz, onu da İbrahim Kahveci
yazıyor:

"Bu sonuçla da emeklilik yaş ortalamamız şu an*52 civarında*. Hayat
beklentimiz ise*78*. Batı ile hayat beklentimiz arasında yaklaşık*4 yıl*
var. Ama emeklilik yaşında fark*10 yıldan* fazla.

Ama batıda çalışanın hakkı veriliyor.

Çalışırken*100 lira *alınıyorsa, zamanında emekli olunduğunda*70 lira
*maaş garanti.. Kısaca, Batıda çok çalışana daha iyi imkanlar sunuluyor.
Ama ülkemizde sistem /*"asgari"*/ye bağlandığı için çok çalışmanın da
bir avantajı bulunmuyor. Asgari ücretle çalışmak ile asgari ücretin*2-3*
katı maaşla çalışıp prim ödemenin emeklilikte hiçbir farkı yok".

Yani dörtte biri ne okuyan, ne çalışan bir genç nüfus var. İşgücünün
becerileri dünyada en altlarda geziniyor. Herkes bir an önce emekli olup
az bir maaşla da olsa bir Ege kasabasında dünyadan elin-ayağı çekmek
derdinde. Batmadık mı arkadaşlar? Daha nasıl batılır ya? Ecnebi gelip
tersanelere ve dersanelere el mi koysun? Biz zincire vurup forsa olarak
gemilerde mi çalıştırsınlar?

Daha inanmadınız mı, devam edelim. Yine*TUIK* araştırmasından:

"Nüfusun *%43*’ü konutunda izolasyondan dolayı ısınma sorunu yaşarken,
*%39*’u sızdıran çatı, nemli duvarlar, çürümüş pencere çerçevesi ve
*%20*,*6*’sı odaların karanlık olması veya yeterli ışık almaması gibi
sorunlar yaşadı.

Bu göstergelerden, evden uzakta bir haftalık tatili karşılayamayanların
oranı *%71*,*4*, iki günde bir et, tavuk ya da balık içeren (veya
vejetaryenler için eşdeğer yiyecekler) yemek masrafını
karşılayamayanların oranı *%35*,*8* ve beklenmedik harcamaları
karşılayamayanların oranı *%32*,*6* oldu".

Halkın *%40*’ının damı akıyor, üçte biri et yiyemiyor diyor devlet.
Batmadık mı, ha?

Hala mı ikna olmadınız? Peki son bir örnek:

/*"İzmir’in Çiğli İlçesi’nde iki gündür haber alınamayan 27 yaşındaki
İbrahim Yeşilbağ’ın, kullanmadıkları gecekondu evinde tavana asılı
cesedi bulundu. Bir süre önce askerden gelen ve coğrafya öğretmenliğini
bitirmesine rağmen atanamayan Yeşilbağ’ın KPSS’ye hazırlandığı
öğrenildi. Genç öğretmenin cebinden 6 lira çıktı, görenler kahroldu"*/.

Ben sözün bittiği yere geldim, ya siz?

*FÖŞ*

Facebook sayfalarımı ziyaret edin

*https://www.facebook.com/ayesilada*

Twitter: @AtillaYesilada*1*

a45UyF587661-170602132728 Oraj Poyraz At 0raj.p0y...@neomailbox.net
0raj.p0y...@neomailbox.net
2017/06/02  15:02 6  64  turanca...@googlegroups.com

--

DAYANILIR SEY DEGIL
. . . . . .

Orhan Veli KANIK

Oruc
BAKARA 187
Oruc gecesinde kadinlariniza yaklasmak size helal kilindi.
Onlar sizin icin birer elbise, siz de onlar icin birer elbisesiniz.
Allah sizin kendinize kotuluk ettiginizi bildi ve tevbenizi kabul edip
sizi bagisladi.
Artik (Ramazan gecelerinde) onlara yaklasin ve Allah in sizin icin
takdir ettiklerini isteyin.
Sabahin beyaz ipligi (aydinligi), siyah ipliginden (karanligindan) ayirt
edilinceye kadar yeyin, icin, sonra aksama kadar orucu tamamlayin.
Mescitlerde ibadete cekilmis oldugunuz zamanlarda kadinlarla birlesmeyin.
Bunlar Allah in koydugu sinirlardir.
Sakin bu sinirlara yaklasmayin.
Iste boylece Allah ayetlerini insanlara aciklar.
Umulur ki korunurlar.

Turk ulusunun yurumekte oldugu ilerleme ve uygarlik yolunda elinde ve
kafasinda tuttugu mesale, pozitif bilimdir

ATATURK, 1933, 10.Yil Nutku, Soylev ve Demecleri

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo