Perdona, pero no t'enc. Jo li vaig donar voltes a com muntar algo
similar, i al final he optat per una solucio que a mi hem sembla la
mes facil. Et poso l'exemple que tinc a casa, ja que es molt semblant:

LAN: 192.168.1.0/24
IP Router ADSL: 192.168.1.1
IP Servidor: 192.168.1.6

Router guifi (Linksys):
    IP LAN: 192.168.1.231
    IP WAN: 10.138.87.2

Al servidor hi ha varis serveis: DNS, Proxy, OpenVPN.

El Router inalambric (Linksys) que connecta a guifi fa masquerade de
tot el que surt cap a la WAN (guifi) pero no en fa del que entra a la
LAN (DNAT de ports del Linksys cap al servidor). El servidor te
configurat com a "Default Gateway" el routerADSL, i te una ruta
estatica cap al Gateway 192.168.1.231 pel rang 10.0.0.0/8 (guifi). La
configuracio (debian) del /etc/network/interfaces:

iface eth0 inet static
        address 192.168.1.6
        netmask 255.255.255.0
        network 192.168.1.0
        broadcast 192.168.1.255
        gateway 192.168.1.1
        up route add -net 10.0.0.0 netmask 255.0.0.0 gw 192.168.1.231

D'aquesta manera guarden en els logs de l'acces de serveis del
servidor es guarden les IPs dels que hi accedeixen des de Internet i
els de guifi.

Si fes masquerade del que entra de la WAN (guifi) cap a la LAN (no
caldria la ruta estatica en el servidor), en els logs es guardaria la
IP 192.168.1.231 de tots els accesos des de la WAN.

En el servidor DNS has de dir-li que la resolucio per accesos dels
serveis de dins la LAN ha de ser en funcio de l'origen de la petició.
Per exemple, en el servidor (192.168.1.6) hi tinc un proxy, li dic
proxy.santafe.guifi.net. El vull fer servir tant des de dins de la LAN
i també s'hi pot accedir des de la WAN (guifi). Haig de configurar el
servidor DNS de manera que les resolucions de DNS de
proxy.santafe.guifi.net que tenen origen a 192.168.1.0/24 (LAN), les
resolgui com a 192.168.1.6. I les resolucions de DNS per a
proxy.santafe.guifi.net que es demanen des de 10.0.0.0/8 (WAN), les
resolgui com a 10.138.87.2.

S'enten?

No puc accedir al teu 10.138.71.41 perque la xarxa guifi del Penedes
(on soc jo) no esta enllaçada a guifi, estem aillats.

El 27/09/07, [EMAIL PROTECTED] <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit: