El 23 / desembre / 2009 10:23, al <a...@blogmail.cc> ha escrit:

> Home, això també ho tindries que explicar una mica més... Qualsevol persona
> o organització es pot connectar a la troncal, pot haver-hi petits problemes
> d'enteniment, però crec que la llicència ja és prou clara en aquest sentit.

Això fa dies que circula per dins de guifi, he rebut alguns emails
privats amb "acusacions" d'aquest tipus. Entenc que lo del "cap
visible de la xarxa a la zona" va per mi.

Per començar, fins on jo se, al Penedès no es cobra, ni s'ha cobrat,
per fer ús de la xarxa ni per interconnectar cap supernode.

Existeix una empresa (ara es diu wifipenedes) que desplega supernodes
guifi als Municipis, els ajuntaments financien el desplegament. Els
supernodes son propietat dels ajuntaments, els gestiona/manté
wifipenedes. Wifipenedes presta serveis de connectivitat a Internet
als usuaris que ho volen (proxy,VPN,MLsonkey,FTP,etc.), i cobren una
quota mensual per això.

Es a dir, els usuaris paguen una quota és per l'ús dels serveis que
ofereix aquesta empresa a través de guifi, NO PER L'US DE LA XARXA. No
tinc noticia de que ningú que hagi volgut muntar un node hagi tingut
que pagar res a ningú, més enllà de la feina d'instal·lació si es que
ho ha fet un instal·lador. Si que se d'algun cas en que el problema ha
estat que la connectivitat entre el node i el supernode era deficient,
i se li ha dit que la millorés fins a un nivell acceptable (<-85).

Referent als impediments de que la troncal creixi. Des de fa unes
setmanes l'empresa que gestiona els supernodes propietat dels
Ajuntaments demana que s'envii una notificació a l'Ajuntament
propietari del supernode a qui vulgui interconnetar-ne un. Això és
degut ha que algun Ajuntament s'havia queixat de que s'havia ampliat
algun supernode de la seva propietat sense ells tenir cap mena de
conexiement. Es una qüestió de formalitat.

Els del Garraf esteu mirant de fer un enllaç entre Canyelles i el
Penedès. Vaig seleccionar el que jo creia el que seria el millor
supernode del Penedès per fer-ho, vaig notificar a l'Ajuntament, van
respondre afirmativament, i us ho vaig fer saber a la llista del
Garraf. També us vaig dir quin material faria falta al supernode del
Penedès.

Algun dels emails que he rebut, deien precisament que des del Penedès
es posava impediments a la interconnexió amb el Garraf, i que es volia
cobrar una quota. Al, tu estas a la llista del Garraf, alucines com
jo, oi? Aquestes "denuncies" provenen de membres de guifi que
justament ni estan en cap d'aquestes llistes, ni participen
directament en res del que fem en aquestes zones. Quan s'els demana
que aportin alguna informaciò o fet amb els que basen les seves
acusacions ni tan sols contesten els emails.

Que jo sapiga, a ningú se li ha demanat una compensació econòmica per
interconnectar supernodes, més enllà del valor del ferro que s'ha
d'afegir i de la feina.

Ah, i wifipenedes no es meu. Estic donant la informació que en tinc.

Si us plau, si algú te algun problema que afecti els comuns sensefils
per afegir un node o interconnectar un supernode, que ho digui a la
llista, per això estan. D'aquesta manera evitarem aquesta rumorologia
que no aporta res de positiu per ningú. En cas de que algú no respecti
els comunssensefils, es desconnecten dels supernodes que li fan
peering, es borren els nodes/supernodes de guifi, i llestos.