Entra en [1] y busca "awgg" un gestor muy versátil que emplea wget hecho por
un colega del patio....

maikel@mint-pc ~/proyectos $ sudo apt show awgg
Paquete: awgg
Nuevo: sí
Estado: instalado
Instalado automáticamente: no
Versión: 0.1.0.857
Prioridad: opcional
Sección: net
Desarrollador: Reinier Romero Mir neni...@gmail.com
Arquitectura: all
Tamaño sin comprimir: 3686 k
Depende de: wget
Descripción: Download gestor.
 AWGG is a cross platform download manager that uses the most popular
downloads
 engines (text based) like wget, aria2, cURL and axel, AWGG is most that an
 frontend, is multiprocess, portable and simple, includes a programer,
clipboard
 monitor and can be integrated to firefox with flashgot plugin.

[1] http://www.grm.jovenclub.cu/repogutl/

Saludos cordiales
Maikel Nieves Matamoros

Saludos cordiales