Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af
[EMAIL PROTECTED]
Sendt: 10. juni 2003 22:37
Til: Havkajak Snak
Emne: Re: Fiskeri fra kajak

Hej Kasper

Jeg bruger samme metode som dig, stikker stanghåndtaget ind under de 3
tværgående elastikker på fordækket, så den peger et sted mellem 30 til 60
grader for for tværs . Jeg bruger en lang (11 fod) stang så der ikke er
karambolage mellem pagaj og line når jeg troller.  Når der er hug (jo, det
sker) ryger pagajen i vandet til modsatte side af stangen (forsvarlig
sikret med pagajline), roret ryger helt i borde i samme side som stangen
så jeg ligger med en fri langside og fighter fisken. Jeg bruger ikke line
til stangen den er mere i vejen end til gavn. Jeg bruger altid en priest
til at aflive fisken på fordækket.

Jeg plejer at stikke fisken ind under elastikkerne bag cockpittet, men din
ide med pinden lyder fint. Når jeg kystfisker har jeg en rustfri stålring
der stikkes igennem gællerne på fisken og låses, den skal trimmes og
afprøves på havjkajakken.

Har du nogle erfaringer med hastigheder vs. fiskearter iøvrigt? Min
erfaring siger at hornfisk ryger på alt også ved 6,5 til 7,5 km/t
marchhastighed men jeg har endnu end havørred til gode, hvad gør jeg galt?

Denne besked var sendt af Bjarne Sørensen<[EMAIL PROTECTED]> fra webforum
Havkajak Snak.
<http://nx.dk/~havkajakroerne/php/phorum-3.4.2/read.php?f=7&i=204&t=202>

Besvar via email