Jeg har lavet en stangholder af et gråt PVCrør med krave, jeg har købt i et
byggemarked. Røret sidder urokkeligt fast i et brædt ved hjælp af kraven. I røret har
jeg lavet en rille, så hjulet kan sidde helt nede. Det hele sidder under nettet på
fordækket, godt fremme, så det ikke er i vejen når jeg ror. I indretningen sidder en 6
fods stang. Når jeg troller kan jeg holde øje stangspidsen. Jeg har ikke fanget noget
med det endnu, men jeg er overbevist om at det virker. Fordelen er at stangen er til
rådighed hele tiden og at den ikke kan komme i klemme. Linen er løftet op over hovedet
på mig og over kajakken. I øvrigt er det lidt besværligt at fiske fra kajak, f. eks.
bundbid er svære at nå tilbage til. Der har det været rart med en romakker.
Jeg bruger en lille lækker tre-delt stang, der kaster indtil 10 gram. Jeg skulle
mulighvis have en, der er kraftigere, 25 - 30 gram.

Min stangholder har en anden fordel. Den bringer mig i kontakt med mange mennesker der
bliver nysgerrige, når de ser mit "udstødningsrør".

V.h. Jørgen Møholt

Besvar via email