Jeg har læst diverse mails, og der er også fine indlæg, Men at alt skal pakkes på kroppen, så man ligner en raket, der stopper min logik altså. Jeg rykker afsted fra skagen til Næstved omkring 23 juli, hvis vejret altså er til det.
Min sikkerhed består i at læse vejret, aldrig tage chancer, planlægge ruten, holde sig til land, have alternative ruter, mulighed for afhentning på ruten, og ikke mindst have tiden til turen... Har 30 dage til turen....
Der flere der mener, at både kajak og pagaj, ligefrem kan surfe fra en.... Jeg har surfet, ikke engang et surfbræt, driver så hurtigt, min pagaj har jeg prøvet at slippe i 12 m/sek...samtidigt med at kajakken var bordfyldt.... Ingen af tingene forlod mig i fart hvor jeg ikke kunne samle dem.
Nu her jeg aldrig roet med vest, men altid i våddragt. blev så overtalt af en god sælger (ingen navne nævnt), men det er sjovt, at vesten er hellig i flere klubber, oplever hele tiden i diverse klubber, at de ror ud i cykelbukser og tynd cykel / regn frakke, når vandet er 5-8 grader, specielt når klubberne starter op om foråret, Hvor er instruktøren henne...!!!  det sjove, er så at se "rigtige" roklubber, hvor vesten ligger under sædet når de ror, det gjorde de også i Roskilde i 86 mener jeg, der druknede 8 stk i oktober måned, jeg var med ude og lede efter dem. Endelig er man bevidstløs, er vores ro-vest ligesom ligemeget, da hovedet vil være under vand, medmindre man ror med en vest med krave..!!!. Jeg forsøger ikke at være den kloge, men prøver bare at fortælle at der er mange ting i sikkerhed, en raket i en vest hjælper ikke, hvis man har cykelbukser på i 5 grader varmt vand....
Jeg må heller slutte, skal på vandet, håber at møde jer på vandet...
Hilsen Henrik

Besvar via email