Og en kropsform, uha uha, så er det nemlig kun vores Phillip der dur, husk
jeg oså har en stor brystkasse eller hvad det nu hedder
Peter Ø

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] vegne af Philip Hettel
Sendt: 1. september 2003 16:03
Til: [EMAIL PROTECTED]
Emne: SV: SV: SV: "kajak-vest" vs. oppustelig

Min oppustelige sidder meget løst ved normal roning. Knap 1 håndsbredde
kan jeg have mellem remmen og kroppen.
I oppustet tilstand klemmer vesten så jeg knap kan få en finger imellem.
Prisen er ca. 1.600 kr.

Midaldrene, overvægtige mænd kan godt få ildebefinde & defekt
hjerterytme andre steder end på kontoret. (skulle hilse og sige det
heller ikke er sjovt i en svømmehal !)
Alle dem med svømmevest drukner.
Nogle få af dem med redningsvest/oppustelig overlever.
Øeh, håber jeg måske......

Til white water & surf i halvfarlig brænding vil jeg aldrig bruge en
oppustelig. Den savner jo funktionen som stødabsorberende zone.
Til almindeligt havkajakbrug bruger jeg kun oppustelig.

Det er nok med valg af vest som med valg af kajak: alle løsninger
indeholder kompromisser & forskellige vægtninger.
Derfor må vi hver især vælge det, vi føler er optimalt til os selv.

Misforståelsen kommer først, når vi opfatter vores individuelle valg &
vægtning som den eneste rigtige for alle.
(Men det giver nogle morsomme religionskrige. Jeg behøver vel bare sige
"Ror eller Finne", "Glasfiber eller Plast","Wingpagaj eller grønlandsk"
?)

Gud ske lov vægter vi forskelligt.
Sikke kedelig verden, hvis der kun var 1 kajakmodel & 1 vest-model at
vælge imellem.......

mvh/Philip