Assallamualaikum......

Benar tuuu.....kita jangan hanya tau letak kesalahan kat bahu orang lain,
yang dihina Melayu adalah bangsa sendiri jugak.....tak de ke sedikit
perasaan malu apabila menghina bangsa sendiri ? Kecualilah kalau
bukan Melayu tapi bertopengkan Melayu dan cuba bercakap kononnya
bagi pihak Melayu.

Di tempat saya ada kes sebegini......masjid dah terdiri puluhan tahun ( lebih
40 thn ) dan masjid dibina lebih kurang 100 meter aje dari pekan yang
tentunya didiami oleh bangsa Cina. Adaleh satu mamat cina yang berduit
buat mahligai hanya selang satu rumah dari masjid ( lebih kurang 4 thn lepas ).
Yang herannya semua cina yang tinggal di pekan tak pernah pun komplen
atau hantar petisyen tentang azan...tapi mamat cina nii siap datang kat
masjid waktu Isyak suruh JANGAN azan terutama waktu subuh.
Apa dia ingat nii....kat China ke? Yang tak boleh berterawih, purdah dll.

Orang sebeginilah yang merosakkan perpaduan kaum yang telah terbina
lama....tak yalah nak salahkan parti politik. Cuma benda nii semua terjadi
ketika di tangan Abdullah.....banyak pihak mengambil kesempatan dalam
berbagai isu....

Hak Islam dan Melayu dah termaktub dalam PERLEMBAGAAN hanya ikut
saja, kalau masih tak suka tukar warganegara. Pegi Amerika ke , Australia ke
mau pun China atau India.....Habis kisah....
Lagi suka kita tuduh orang lain lagi banyak dosa yang kita himpunkan cara
tak sengaja kononnya atas dasar perjuangan menegak keadilan....

Wassallam