aku pernah terbaca hadis yg mana Nabi melarang kucing dijual,
maka ada ulama (tak salah aku, dua org) mengatakan haram dijual.
Manakalau ulama lain cuma mengatakan makruh sahaja dgn alasan
Nabi hanya melarang, sepertimana nabi pernah melarang sahabat
mengkahwinkan pokok (kalau tak salah aku le), lepas tu nabi ada bersabda
"kamu lebih mengetahui urusan dunia kamu"

cari kat google, insyaAllah cuma hadisnya. kita ni kan ustaz dan ustazah
google. he he he

--
Rozaimy Baharuddin
http://www.komputer.com.my