Title: RE: [anwarxtpm] Re: H-Net* PEGANJUR SKIM CEPAT KAYA DIDAKWA TERIM A DEPOSITSECARA HARAM

Daripada statement sdr. "anuar ibrahim" <[EMAIL PROTECTED]>,

>CUMA
>SAYA RAKYAT BIASA YANG TERSANGAT SAYANGKAN TANAH MELAYU INI DAN MENGAMBIL
>BERAT MASA DEPAN ANAK-CUCU KITA NANTI. JANGAN LAH KERANA KESILAPAN KITA
>AKAN
>MEMUDARATKAN ANAK CUCU KITA KEMUDIAN HARI.

Saya rasa ada hipokrasi dan oxymoron dalam kenyataan sdr. diatas.
Olehkerana masa depan anak cucu kita lah kita prihatin akan tingkah laku dan gelagat mereka spt. Dr.M, Rahim Tamby Chik, Daim, dll. Bukan kah mereka adalah golongan PEMIMPIN, merekalah yang akan bertindak yang banyak menentukan masa depan dan halatuju kita anak cucu kita.

Kita tak mahu nanti anak cucu kita nanti kata, "Malaysia kan negara Islam siap selari dengan piagam Madinah lagi, ketua pemimpin Islam siap bin Mohamed lagi, tapi kenapa ada kilang arak, malah Malaysialah antara negara pengeluar arak yang terbesar, ada tempat judi, nak murtad boleh malah diberi perlindungan undang-undang. Jadi Islam ni boleh campur halal haram lah, atau yang haram boleh jadi halal, sungguhpun perintah dalam Al-Qur'an dan hadith tu clear terang dan nyata. Jadi Qur'an tu tak betullah, tak sempurna lah, benar dan bijak lagi pemimpin kita yang Islam tu...

tak percaya? Siap di sokong dgn sehebat-hebatnya oleh media awam..."

Kita hendak iman anak cucu kita macam tu???

>BILA DIHEBAHKAN
>PEMIMPIN UMNO BUAT JAHAT...BUAT SALAH ..KAU ORANG TERUS PERCAYA TANPA USUL
>PERIKSA ...

Saya hairan kenapa sdr. masih buta mata hati sdr?
Bukankah kemungkaran ini amat terang dan nyata tanpa selindung, bagai bangkai godzilla dah...
Kenyataan pemimpin yang mengaku Islam, mengaku Allah itu Tuhan Rabbul'Alamin tetapi perintah dan hukumnya di persendakan dan perkara ini adalah sesuatu yang terbuka dan diketahui umum.

Masih tak nampak lagi?
Sdr. tak nampak ke kilang arak, tempat judi, mahkamah kangaroo, murtad berleluasa???
Ini bukan perkara kecik sdr!!!!
Nak tunggu bala' dari Allah turun???
Kalau tak reti jugak, elok mengaji semula, tapi kena cari ulamak yang ikhlas, bukan ular dalam semak...

Kalau benar sdr. Abu Bakar tu bersalah, hukum dia, ikut hukum Allah. Begitu juga pemimpin yang mungkar, kerana mudharatnya teramat lah besar... sesat lagi menyesatkan dan boleh merosakkan aqidah orang ramai...

>SYED HAMID ALBA
>BUAT KERJA KAHWIN ANAK DIA...AZIZAH PUN ADA DATANG..ELOK AJE BERBUAL
>BERSAMA DR.M DAN LAIN-LAIN TETAMU...

Sdr. ni tahu tak hukum Islam ke??? Macam tak tahu je...
Kalau orang dah jemput kenduri kahwin, kan wajib tunaikan hajat...
Takkan nak datang bawak parang, pistol ke...
Takkan nak berperang nak bergaduh kat kenduri kahwin orang...
Lainlah kalau dok berdebat kat parlimen atau di dataran merdeka...
Ini pun sdr. boleh bawak jadi isu???