Hipokrit tang mana tu?

Sebut pasal right ni... apakah right orang bukan Islam di negara
Islam? Adakah dia tidak boleh minum arak? Adakah dia tak boleh
makan babi? Boleh... minumlah berapa tong arak pun diaorang nak..
makanlah berapa ekor babipun diorang nak, tapi ada tempatnya.
Pasal apa? Pasal dia orang bukan Islam. Benda2 tu mungkin halal
bagi diaorang.

Yang kat T'ganu ni kan ke T.G Hadi kata boleh pelihara dengan
syarat.. apa syarat nya? Kenalah tengok kawasan, lepas tu tengok
lah pulak bilangan, kalau orang yang makan babi tu dalam 20
orang, apa hal nya dia nak pelihara sampai 2000 ekor. Lepas tu
bukan boleh buat bisnes senang2. Kita tak nak lah jadi satu
negeri yang mengeksport babi. Main income selepas minyak tu lemak
babi. Cukuplah untuk makan untuk rakan2 bukan Islam. Kira malu
lah, kita ni kan negara "Islam".

Tak boleh ke kita bagi kebebasan beragama dan cara hidup kat
mereka secara terkawal? Itu zalim dan tidak adil namanya kalau
tak bagi. Lagikan binatang kita tak boleh buat zalim. Inikan pula
manusia.

Apa yang hipokritnya? Jangan main cakap aje. Bagi la hujah!

Yop <[EMAIL PROTECTED]> on 12/20/99 09:55:45 PM