As-Salamualaikum!

Saya cuma inginkan penjelasan, nampaknya saudara HANYA merujuk kepada "kitab
berzanji" yg diulas oleh seseorang. Bagaimana pulak dgn sejumlah kitab yg
disenaraikan oleh kawan kita Hj Muhammad Jusuh dalam penerangannya, boleh
tak diulas sama, sebab didapati sebahagaianya adalah kitab muktabar, spt
at-Tabari,tafsir al-Jalalain,tafsir ibnu Jauzi,tafsir Qurthubi,Qatadah dll.
Dalam Madarij as Shu'ud dikatakan Nur Muhammad dijadikan 50,000 tahun
terdahulu sebelum dijadikan sekelian makhluk, mintak tolong perjelaskan sama
supaya penerangan saudara lebih meyakinkan.

http://profiles.msn.com.