Sent: Saturday, October 28, 2000 2:58 AM
Subject: H-Net* sorotan ucapan mahadhir

assalamualaikum.....
Memang pun bagi kamu orang ,tak ada nya orang lain yang berilmu melainkan puak puak pas dan sekutunya.....kenyataan orang lain semua tak betul...yang betulnya hanyalah  dari pas  dan sekutu.....Orang kampung bolihlah nak tipu.....kenyataan yang saudara kata saya sunting dari media media  akhbar tu  sebenarnya tu sajalah modal yang kamu orang tahu....bagi saya akhbar kerajaan dan harakah dua dua penipu demi politikus....tanggapan yang saya ambil tu adalah tanggapan orang orang muslim di rome dan canada.....ke dia orang baca  utusan kat sana....?tapi pas mesti pandai jawab punya.....maklumlah pakar pidato nampak macam ya, tapi habok pun tarak...nih nak beri tahu sebelum nak berjuang islam....HAPUSkan dulu Syiah dan Wahabi yang bersarang dalam kumpulan kamu tu....lepas tu boleh lah nak cakap hebat pasal islam...okey .kata kumpulan you jenis yang berpandukan al Quran dan hadis.....itulah suka beno mengatakan orang lain jahil...bila kata kamu jahil ...eh...tak akan kami jahil kami pakai serban , pemipin kami ulama...TAPI kenyataan kamu berkenaan' Adakah saudara kira yang benar mesti menang'.MEMANG MENANG....SEBAB ITU JANJI ALLAH DALAM aL Quran.....tak akan tak tahu..bacalah sirrah....kenapa kalah ...sebab ada diantara mereka yang berdosa dengan Allah....walau pun bersama Nabi.....dan nabi itu sentiasa menunjuk pengajaran pada umat nya......Kalah tu sebab ada penyakit....boleh faham ke...kalau dalam pas tak tahu lah penyakit banyak mana ...bab mengata ...no.1 bab memaki...no.1 bab fitnah...no.1 dan banyak lagi lah bab yang no.1..... :) dan mukmin sejati itu tiada kekalahan dalam kamus hidup mereka...boleh cek tengok pasal apa sembahyang hajat kita yang tak pernah makbul makbul lagi tu...yang buat sembahyang hajat tu bukan calang calang tempat ,bukan takat 40 orang..Ha..!buatlah pengajaran ,rujuklah kitab yang banyak tu punca dan sebab dan jangan buat tak nampak ......(tak nak mengaku)....ada seorang sahabat saya orang youlah balik dari oversee ,pergi oversee dengan duit haram....sebab duit kerajaan kononnya tapi dia kata boleh pakai...jadi saya hairan juga orang kerajaan sembelih ayam pun tak boleh makan,....lepas tu kata lagi apalah mahathir tu bodoh sangat sibuk pasak computer2 kempen satu rumah satu computer sedangkan amerika negara maju tu tak kisah dengan computer...saya cuma kata a..ceh..cehh..ceh...yang kena dengan nafsu dia semua tak apa yang tak sesuai dengan nafsu wah..itu HARAM....ini..HARAM.....TU...KAFIR.....NI...KAFIR..inilah satu contoh individu PAs...yang mana dengan ghairahnya geng geng yang menentang kerajaan ini bermain dengan komputer pada hari ini....banyak lagi cerita lain nanti saya akan siar kan Insyaallah...Wassallam.

katanya.....
Please!
Bersungguh-sungguh nampaknya sdr fakhrull nak tonjolkan kejahilan...
Bank Islam... bukankah nak tubuhkan bank tertakluk kepada Bank Negara?
Aren't aware that the govt is enforcing local banks to merge to form a
stronger alliance rather than small weak entities?
Universiti Islam?
Bukankah pusat pengajian juga tertakluk kepada kementerian?

Dunia kata Mahathir pencabar barat?
Siapa yang kata?
Dunia mana?
Media-media kongkongan kerajaan di Malaysia?
Kalau sdr ya untuk soalan terakhir tu memang betullah...

Saya masih ingat semasa Mahathir datang ke PBB pada awal dan akhir 80an
memberi ucapan mengutuk dunia barat (kononnya), hampir tak ada satu coverage
pun oleh media barat mengenai kenyataan Mahathir. Kalau ada pun satu column
kecil didalam Wall Street Journal dimuka-muka belakang. Kalau tak teliti
memang tak perasan pun column tu.
Tapi akhbar-akhbar di Malaysia, punya heboh! punya lah pukul canang,
kononnya ucapan Mahathir berdegar-degar di PBB. Masa saya duduk di dalam
dewan di PBB, ucapan Mahathir tak ubah seperti seorang lecturer tua di dewan
ceramah dimana students seperti nak terlena. Tepuk tangan audience pun macam
saja sebagai courtesy sahaja.

To be frank, apabila khabar heboh mengatakan Mahathir mengutuk dunia barat,
itu hanya media di Malaysia sahaja.
Sebabnya saya pernah berkhidmat di pejabat kedutaan di New York. Bila
Mahathir datang buat ucapan di PBB - New York, yang heboh hanya di Malaysia.
Kat sana, habuk pun tarak!
Lepas tu bila kami dapat paper dari Malaysia lebihkurang seminggu selepas
event tersebut, kami terkejut tengok media coverage di Malaysia.

Again, dunia mana yang mengatakan pembangkang adalah alat barat?
You mean media Malaysia?
Kena goreng lagi!!!

I think you have a very wrong conception about struggle(perjuangan)...
adakah sdr kira yang benar mesti menang?
lupakah sdr Rasulullah s.a.w pernah tidak berjaya didalam peperangan?
Setiap kemenangan dan kegagalan adalah ketentuan dan kehendak Allah SWT...
Yang penting ialah niat dan usaha...