Assalamu'alaikum,

Saya kurang bersetuju dengan saudari/saudara???? berkenaan dgn sekolah
berasrama penuh....

Saya adalah bekas pelajar berasrama penuh di Kuala Lumpur dan saya tahu apa
yang saya pelajari disana. Disana saya berpeluang berjumpa dengan ramai
pelajar2 terbaik dari seluruh negara dari pelbagai latarbelakang...ada yg
dari kampong, dari bandar, ada yang anak org kaya & ada yg kurang
berada..... Bottom line is....we are all independent.

Alhamdulliah...apa yg saya dengar...kebanyakkan mereka sekarang ini telah
berjaya dengan career masing2. Walaupun gitu, ada yang tidak bernasib
baik.....tapi ini semua sudah ditentukan Allah.

Apa yang saya nak tekankan disini ialah bukannya sekolah samada berasrama
penuh atau tidak yg menentukan kejayaan pelajar tetapi didikan ibubapa &
juga inisiatif pelajar itu sendiri. Tak dinafikan juga sistem pelajaran
sekolah jugak perlu diubah kerana penekanan terhadap pelajaran ugama Islam &
AlQuran tidak seberapa.

Saya juga ingin mengingatkan bahawa jenis kereta atau sticker 'u' yg kat
cermin belakang tu tak memberi makna apa2 atau boleh digunakan sebagai kayu
pengukur kejayaan seseorang. Sebab ada sesetengah professor atau doctor atau
professional engineer atau architect yang memandu kereta proton atau kereta2
lama jenis yg lain....what's wrong with that????

Mungkin mereka mampu membeli kereta yg lebih canggih2 atau mahal
tapi............why should they???? Humility, perhaps?

Mungkin hanya kenalan saudari/saudara yg bersikap negatif seperti yg
diberitahu......tapi beliau tak boleh mewakili semua bekas2 pelajar
berasrama penuh....it's just not fair.

Saya harap kalau kita hendak mengukur kejayaan seseorang itu bukkannya dari
apa yg dia ada, kerjayanya atau keretanya...tapi melalui
pengetahuannya...... do not judge a book by it's cover.....but look at its
content.

Ini hanya pendapat saya....