salam~

Laa...si Qubah lagi; aku ingatkan dah dekat nak raya nie,
budak Qubah nie dah balik kampung pi cari buluh buat lemang ka
buat meriam buluh ka, meriam katak apa ka. Rupa-rupanya masih
dok buat honar dalam hizbinet nie lagi.

Wei Qubah, cadangan hang nak keluar tu bagus bebeno la;
selama nie pun hang dok buat menyemak aje dalam hizbinet
nie; budak kecik umuq 23 tahun macam hang nie, baik dok
engap-sengap saja, tok sah la dok buat hal dengan orang tua
macam brother tiger tu. Dan, dengan ilmu sejemput tu tok sah
lah dok berlagak nak cabar Tok Guru Nik Aziz atau pun Tok Guru
Hadi Awang atau mana-mana Ulamak PAS. Hang nie, kalau sungguh
nak debat, pi lah ajak mana-mana AJK PAS cawangan kat tempat
hang tu...silap2 dengan AJK cawangan pun hang tak lepas nak
pi!!

Umuq 23 tahun nie, kalau orang Kedah depa kata masih
kanyiaq lagi, kalau orang Penang depa kata masih mangkaq
lagi; dua-dua nya satu makna saja iaitu masih mentah atau pun
dalam slang budak2 rock zaman la nie depa kata Mangkuk
Ayun!!

So, cadangan hang nak keluaq tu aku setuju seratus peratus;
nah ambik duit raya seposen pi main jauh-jauh!

Tapi jaga jangan sampai jumpa aku bila aku balik Kuantan
nanti; manalah tahu kot-kot aku terjumpa dengan hang tengah
dok hu ha hu ha kat Kuantan Parade ka, Terumtum Kompleks
ka, Taman Mahkota ka mana ka....sak gi tak pasal-pasal
saja Aku Luku Kepala Hang!

Kalau nak debat buat cara Fakhrull; aku nampak dia matang
sikit walaupun hati dia masih merah pekat dengan percikan
darah UMNO; pun begitu sempena kedatangan aildil fitri nie, masa Fakhrull
tengah dok bertakbir dan bertahmid di masjid masa pagi raya
tu nanti, aku harap Allah akan campakkan hidayah kepada dia
macam mana yang pernah terjadi kat diri aku sewaktu umur aku
baya-baya dia dulu!!

Itu pun, kalau dia bukan geng Sufi sesat macam abang ipaq
aku yg tiap2 kali aildil fitri tak pi solat raya, tapi pakat
pi ramai2 rumah tok guru dia, depa pakat dok buat apa nama tu
burdah ka apa ka nama...aku pun tak berapa reti nak sebut
term yg depa pakai.

Okaylah Qubah, aku lawak saja, kalau aku jumpa hang di Kuantan raya nie,
jangan risau, aku tak dak nak luku kepala hang aih...lawak
saja...lawak hari raya!

Salam Aildil Fitri buat semua,

Temingat Di Belantara