** Proprietary **
** High Priority **

Assalamualaikum wbt,

Lihat kat bawah nun contoh-contoh umat Islam yang bertekak di antara satu dengan yang
lain. Semua hendak menegakkan ilmu masing-masing tapi kedua-duanya tidak mahu
berpegang kepada Al Quran.

Pernah ke Allah berfirman suruh umat Islam memerangi di antara satu dengan yang lain?
Kenapa senang umat Islam sekarang menuduh di antara satu dengan yang lain?

Kalau hendak yang benar, maka cari lah yang benar. Contoh di bawah tu menunjukkan
betapa bangangnya ulamak Islam sekarang ni. Sedangkan saudara-saudara di sini
sepatutnya menjadi contoh kepada umat Islam yang lain. Tulisan-tulisan saudara menjadi
pedoman bagi mereka yang sedang mencari kebenaran. Saudara-saudara bertanggungjawab
atas setiap perbuatan saudara. Saudara-saudara mengajak kepada kebaikkan tetapi
perbuatan saudara-saudara ini langsung tidak menggalakkan suasana tenang di dalam
Islam.

Itulah sebabnya Allah turunkan Imam Al Mahdi untuk membetulkan semula umat Islam. Dari
sini kita perlu faham bahawa setiap ilmu yang ada di dalam diri kita ini adalah tidak
berguna sehinggalah disahkan oleh keturunan Baginda Rasulullah SAW iaitu Bani Hasyim.
Untuk mencari keluarga Baginda ada caranya. Syarat-syarat seorang Bani Hasyim:

1. Mempunyai Silsilah keluarga - silsilah keluarga perlu untuk menunjukkan perhubungan
keluarga yang turun dari Saidina Ali KW dan Saiditina Siti Fatimah AS melalui cucu
baginda Imam Hassan dan Imam Hussin.

2. Mempunyai Panji Islam Yang Sebenarnya - Panji Islam yang digunakan Rasulullah di
dalam menegakkan Islam

3. Mempunyai amalan yang sejati - Amalan ini tidak datang dari pecahan empat mazhab
Islam tetapi terus dari Rasulullah sendiri. Tidak tercemar dengan penipuan
ulamak-ulamak dan suci bersih dari penghinaan.

Tetapi ketiga-tiga perkara di atas ini hanya boleh dipastikan kebenarannya oleh
mereka-mereka yang sampai makrifat. Sekiranya masih berada di dalam tahap syariat,
tarikat, hakikat, usuludin, tasawuf, sufi - semuanya tak cukup lagi.

Hanya mereka yang sudah mencapai tahap makrifat sahaja dapat memastikan kebenaran ini.
Sekiranya kamu makrifat, cuba kamu terokai alam ghaib dan lihatlah dengan pancaindera
kamu sendiri - pada siapakah nur itu berada dan di manakah dia. Bukankah keluarga
Rasulullah ini iaitu Bani Hasyim memerintah alam ghaib ketika ini? Dan ianya akan
menjadi nyata tidak lama lagi? Adakah ini kebohongan semata-mata.

Tak guna kita bertekak sesama sendiri - Lebih baik kita bersama-sama mencari yang satu
dari Bani Hasyim ini. Insya Allah kita akan bertemu dengan kebenaran.

Wasallam.

rujukan - http://www.geocities.com/kalijogo_2000/

> Assalamualaikum,
> Saya ingin membenarkan fakta sdr. KESEMUA waliy'Allah mestilah meniti
> hidup tasauf (adab dan akhlak Junjungan SAW)dan bertariqat yang
> sanadnya sampai kepada Rasullullah SAW.

Tiada TARIQAT yang sanadnya SAMPAI kepada Rasulullah SWT. Kalau ada
nescaya tariqat tersebut akan disebuit dalam SAHIH BUKHARY dan MUSLIM
serta semua kitab2 hadeeth yang muktabar.

Kaum Sufi MENIPU atas nama Nabi SAW di dalam mendakwa bahawa TARIQAT
mereka adalah BERTITIK TOLAK dari NABI SAW.  Tapi sampai sekarang dakwaan
itu TIDAK DAPAT DIBUKTIKAN KESAHIHANNYA. Hanya tinggal dakwaan KOSONG
kaum SUFI sahaja.

> Mereka adalah dari Ahlusunnah Wal Jamaah 4 Madzhab (non-Wahhabi/Salafi
> that is!)

Kalau macam tu, para SAHABAT Nabi SAW BUKAN AHLUS SUNNAH kerana mereka
tidak mengikut MANA2 MADZHAB yang kita ikut sekarang ini.

Adapun Wahabi/Salafi mengikut jejak LANGKAH para SALAF yang Nabi SAW
sebut dalam Hadeeth Bukhary sebagai golongan yang TERBAIK.  Adapun
golongan AHLUS SUNNAH 4 Madzhab ini TIDAK DISEBUT DALAM HADEETH.

Sekarang ni siapa yang sesat dan siapa yang benar???.

> Kita tanya pada the Wahhabis: Dari Dunia Arab ke Benua India hinggalah
> ke Alam Melayu
> - siapa dia wali Allah dari puak Wahhabi ni? Adakah mereka tidak
> mengiktiraf Tok Kenali, Tok Ku Paloh, Tuan Tulis, Tuan Husein Kedah,
> Syeikh Muhammad Nor Gombak dll?  Atau adakah mereka memang
> berpendirian bahawa bangsa Melayu terlalu daif lagi hina, sampaikan
> tak ada seorang Wali pun dikalangan mereka?

Jawabannya, kalau ada pun Wali Allah SWT dari puak Wahabi/Salafi, diorang
pun tak tahu sebab mereka tak kemaruk nak lantik wali kalangan dioorang.

Tidaklah seperti golongan Sufi yang TERLAMPAU kemaruk nak lantik WALI di
kalangan mereka tanpa ada apa2 bukti.

Sahabat Nabi SAW dahulu pun JARANG2 menampakan kebolehan di luar HUKUM
ALAM kecuali dalam keadaan2 yang MEMAKSA sahaja.

> Btw, semalam baru saya dapat tahu, Prof. Sayyid Muhammad al-Alawi
> al-Maliki telah pun diexpel dari University Ummul Qurra Makkah; so
> sekarang yang tinggal di sana cuma pensyarah2 Wahhabi sahaja. Ada
> sahabat yang dapat validate this piece of info?
> http://sunnah.org/speakers/assayyid_muhammad_alawi_almaliki.htm

Oh jadi saudara merujuk kepada web site AGEN AMERIKA HISHAM KABBANI
seperti di atas ni lah.

Oh jadi SUFI ni AGEN AMERIKA pulak lah ye./
Disclaimer note:

Confidential information may be contained in this e-mail and any files transmitted
with it ('Message'). If you are not the addressee indicated in this Message (or
responsible for delivery of this Message to such person), you are hereby notified that
any dissemination, distribution, printing or copying of this Message or any part
thereof is strictly prohibited. In such a case, you should delete this Message
immediately and advise the sender by return e-mail. Opinions, conclusions and other
information in this Message that do not relate to the official business of Maxis shall
be understood as neither given nor endorsed by Maxis.