W'salam .....

Nampak sangat kamu ni kb masih mentah di dalam membuat penilaian tentang
permasalahan sirah antara Ibnu Arabi  dan Al-Hallaj.

Fakta sejarah yang kamu kemukakan adalah amat kabur dan membingungkan diri
kamu sendiri.

Al-Hallaj dijatuhkan hukuman bunuh oleh pemerintah adalah atas dasar POLITIK
MEMBENCI ULAMA' manakala Ulama'2 yang menyokong hukuman bunuh tersebut
adalah disebabkan TIDAK SEHALUAN dengan fahaman Al-Hallaj. Atas dasar ego,
cemburu dan bodoh sombong, mereka menghukum bunuh ke atas Al-Hallaj.

Di dalam kes hukuman bunuh ke atas Al-Hallaj ini, kamu kb bukalah mata kamu
besar-besar dan kepala otak kamu centre kan sikit, kaji sejarah dari tarikh
kematian Al-Hallaj ini dengan sejarah terkini yang berlaku di bumi IRAQ yang
diperintah oleh SADDAM HUSSIN.

Tanyalah orang-orang yang arif dengan sejarah kerajaan Islam IRAQ. Cari
fakta sebenar yang ada kaitannya dengan sirah kematian Al-Hallaj ini.

Jangan dok main ciplak karya orang, lepastu kamu sumbat dalam hujjah kamu ni
kb.

Mengapa kamu masih menggunakan hujjah dari club Indon??? Apakah kamu tidak
tahu bahawa di Indon itu juga ada banyak group yang menggunakan nama ISLAM
untuk menarik minat orang ramai menyertainya??? Hanya sekadar nama, tetapi
mempunyai agenda tertentu disebaliknya.

Sebagai contoh ada kumpulan yang menamakan diri SALAFY tetapi, lebih
mengaibkan memecahbelahkan perpaduan ISLAM itu sendiri. Menghentam Ahli
Sunnah Waljamaah dan puak-puak tariqat. Konon hanya aliran fahaman dan
pemikiran mereka sahaja yang betul dan mengikut sunnah.

Inilah akibatnya apabila buta mata hati dan mata zahir. Tidak tahu
MEMBEZAKAN antara yang haq dengan yang batal.

Macam kamu nilah kb.... main ikut saja.... PAK TURUT ka apa ka jenis kamu
ni???

2. BUDAYA orang kapir memang suka mengkaji dan mencari sesuatu yang belum
mereka pernah jumpa. Ini memang trend orang kapir.. sebab tu depa ni tak
percayakan Tuhan.

Begitu juga dengan kes mengkaji manuskrip2 kitab lama yang ditinggalkan oleh
Ulama' Sufi. Mempunyai agenda tersendiri untuk menyeleweng dari fakta
sebenar sejarah dan jalan ceritanya.

Kita sebagai orang Islam, ambil i'tibar ini sebagai untuk dijadikan panduan.
Jangan berpeluk tubuh saja... cari dan buka kitab2 lama dan kemudian cuba
terjemahkan kepada format yang betul.

Jangan hanya dok pandai cakap saja, tetapi kamu ni kb sebenarnya HAMPAS! Dok
korek kesalahan orang, tetapi kesalahan dan kelemahan kamu sendiri tidak
disedari.

Kamu nak cakap apa pula lepas ni kb????

TQ...

Nurani