Saudara,

Samada maki atau perli, namun Islam melarang umatnya menyakiti hati
saudaranya... Nabi dulu pun tak maki hamun atau perli orang kafir..
pendekatannya menggunakan hikmah dan kebijaksanaan. Saya masih ragu-ragu
samada saudara ini Islam atau tidak kerana daripada sifat yang saudara
tunjukkan lebih buruk daripada orang kafir...

>From: "syed bakar" <[EMAIL PROTECTED]>
>To: [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]
>Subject: Re: H-Net* Kecoh di Parlimen
>Date: Mon, 21 May 2001 04:59:12

Antara ungkapan MAKI dengan ungkapan PERLI pun tak tahu nak beza. Macammana nak bezakan orang pejuang ISLAM dengan orang pejuang KEBANGSAAN?? Macammana pulak nak bezakan antara ulamak TULEN dengan ularmak PALSU ?? Itu pasallah hidup dalam KELIRU memanjang. Takdak pendirian... masuk syurga pun tidak masuk neraka pun tidak.... biawak pun tidak buaya pun tidak... sokong Parti Islam pun tidak sokong Parti Melayu + Cina Sabah pun tidak.

Kalau dalam Islam dibolehkan membunuh dalam keadaan tertentu takkanlah benda kecik macam mengata memaki pun tak boleh?? Zack Chin janganlah awak BANGGANG tak MEMASAL. (ingat ini adalah ungkapan nasihat bukan ungkapan memaki)

Pasal tak berminat dengan politiklah kepala hotak awak kena politik dengan UMNO/BN melalui media massa haram jadah mereka. Apa boleh buat Zack, saya dulu pun macam awak juga tak minat politik tapi bila keadaan semasa yang menekan membuatkan saya terpaksa meminati politik. Alhamdullillah Politik Islam adalah pilihan saya dan ingat bahawa takada satu pun parti dalam Malaysia ni yang dasar partinya Islam melainkan PAS walaupun orang KAFIR dan MUNAFIK tidak menyukainya. Janganlah awak termasuk dalam 2 kategori tersebut sudahlah..... Chow dulu....