Sebenarnya, Nakhaei nie dah jadi kera sumbang dah; hangpa jangan la dok layan
dia sangat, nanti dia jadi seronok, naik syeikh pulak.

Bukti dia jadi kera sumbang:

Hari tu masa mak dia meninggal, waktu mayat arwah ibunya diziarahi orang
kampung; Nakhaei pi lari sembunyi kat tingkat atas rumah org tua dia tu, segan
nak tunjuk muka kat orang2 Baling yg majoritinya org2 PAS. Jadi kera sumbang
dia hari tu. Orang kampung tak kisah, dia pulak yg jadi malu sendiri....

Sekali tu pulak bila dia sembang dgn org kampung; bila org kg dok kondem dia;
dia kata: 'Nak buat lagu mana....aku yg salah, hangpa betoi!'

Saja la tu nak merendah diri konon!

Kalau dah kera sumbang tu, mengaku saja la kera sumbang.

Lain kali kalau balik kampung lagi; kalau agak segan nak tunjuk muka tu, pi
lah sembunyi balik pokok pisang ka, reban ayam ka mana-mana ka....

-Ru Antara-

        >===== Original Message From Harun Aminurrashid
<[EMAIL PROTECTED]>