Betoi la tu ....
Depa tak de modai dah...
Sekejap je depa dapat cari suspected ....

Kununnya puak-puak Arab yang buat ............
Mereka tak berani nak mengaku bahawa rakyat depa yang buat.......
Nielah cara kuffar., puak-puak ISLAM juga yang kena...
Samele macam  mahaHAPRAK nie

Omar AlKhatab <[EMAIL PROTECTED]> on 09/17/2001 03:21:18 AM

To:   Ibrahim Imran <[EMAIL PROTECTED]>,
      [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]
cc:   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
      [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
      [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
      [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
      [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] (bcc:
      SOFFIAN/MEM/MSMM)
Subject:  Re: H-Net* Re: [Keluarga] AMRERIKA DI SERANG.....

Note: Some recipients have been dropped due to syntax errors.
Please refer to the "$AdditionalHeaders" item for the complete
headers.

 Wa`alaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh,

Allahu ta`ala a`lam. Bagi saya, apa yang menimpa Amerika adalah
bala` ALLAH SWT. Sepatutnya depa mau kena lebih awal dan lebih
dahsyat daripada itu. Itulah yang selama ini di doa-doakan oleh
satu dunia punya orang Islam termasuklah orang bukan Islam yang
pernah dizolimi oleh Amerika selama ini. Mungkin boleh dikatakan,
kejadian itu hanyalah 1% sahaja daripada doa-doa orang yang
dizolimi yang dimakbulkan oleh ALLAH SWT.

Kalau kita tengok daripada mana puncanya kejadian itu, dan lepas
tu kita compare pulak dengan cerita-cerita lagumana ALLAH SWT
buat kat Firaun, Namrud, Qarun dan orang yang sealiran dengan
mereka; maka kita akan dapati seakan-akan sama saja. Iaitu depa
kena daripada sumber yang memang tak terfikir oleh sesiapa pun.
Itulah kerja ALLAH tuan-tuan.

Bala` kalau dia mai, dia tak kira hang sapa dah. Kalaulah ada tok
guru mana ka dalam bangunan tu masa kejadian tu; dengan tok-tok
guru tu sekali nanti dia sapu. Sebab itu, bila ada
sahabat-sahabat yang khuatir sangat tentang mungkin ada juga
orang-orang yang tak berdosa menjadi mangsa dalam kejadian itu;
kita nak bagitau, "Hang tau ka semua orang dalam bangunan tu ada
yang tak berdosa?...Cina hindu M`sia yang diberitakan missing tu,
takdak dosa ka depa?...Walaupun kalau ada pun Mat salleh yang tak
pernah katok orang Islam, tapi macamana respon depa bila tentera
depa pi kacau negara orang Islam?...Depa buat teguran ka, atau
dok tepuk tangan depan tv ka??"...

Kemudian ada pula sahabat yang kata, "Macamana kalau ada
orang-orang Islam yang tak berdosa kena sama?"...Kita nak
bagitau, "Tuan-tuan jangan khuatir la kalau ada orang-orang Islam
yang menjadi mangsa, sebab kalau betul depa tak berdosa, maka
sudah tentu ALLAH akan jaga depa. Ini semua kerja ALLAH.
Sebenarnya peristiwa berdarah ini telah pun ditulis ALLAH di Lauh
Mahfuz sejak dulu lagi. Cerita kapalterbang kena hijack, kemudian
pi langar apa semua ni hanya untuk sebab musabab berlakunya
bencana ni sahaja."...

Kemudian bagi sahabat-sahabat yang senang sangat kesian,
sikit-sikit kesian, sikit kesian; cuba buka tafsir al-Quran
Suratul Baqarah ayat 161, apa ALLAH kata?...Firman ALLAH yang
bermaksud, "Sesungguhnya orang-orang yang kafir, dan mati dalam
kekafirannya; untuk mereka itu kutukan ALLAH, malaikat dan
manusia sekeliannya."...Jadi, sabit daripada firman ALLAH itu;
kita nak kesian lagi ka kat puak-puak yang mati dalam kekafiran,
walaupun dalam bentuk apa sekali pun depa mati?...Kita punya
kesian nak ikut kepala otak kita ka atau kita nak kesian ikut
petunjuk daripada ayat-ayat ALLAH ka??...Sebab itu, sebelum kita
nak cakap pasai apa pun, firstly aqidah kita dengan ALLAH mau
clear dulu.

Sebenarnya cerita kejadian ni, serupa macamana cerita tiga empat
ekoq nyamuk pi kacau telinga gajah yang tengah dok syok tidoq la
tuan-tuan. Apa lagi, bila gajah tu terjaga, dia pun mengamuk
sakan la. Lebih-lebih lagi bila dia bukak-bukak mata; dia nampak
segala rimau, badak, serigala apa semua ni dok kerenyih pulak kat
dia. Dengan dia tak nampak dah nyamuk yang kacau dia tu; dia
terus pi hambat segala rimau, badak apa semua tadi. Tapi dalam
semua orang dok kerenyih tengok gajah gila kena kacau, tiba-tiba
ada juga sekoq Anaconda (kenai dak sapa dia tuan-tuan?) pi
menangis tengok gajah gila kena kacau dengan nyamuk. Yang si
Anaconda ni takdak kena mengena pun dengan keluarga gajah gila
ni, tapi pasai apa tiba-tiba dia boleh pi menangis...Yang ni yang
buat semua orang pi gelak kat Anaconda pulak, "Dia ni wire apa
ka?"...Gajah gila yang kena kacau; yang hang pulak pi menangih tu
buat apa?...

Kemudian menurut sorang ustaz yang pernah pi Iraq; beliau
menceritakan bagaimana dahsyat dan ngerinya bilamana Amerika
mengebom satu tempat di bawah tanah milik Saddam Hussein. Ketika
US attack Iraq hari tu, Saddam Hussein pun himpun budak-budak
umur dalam lingkungan 7-10 tahun berjumlah 430 orang, dan dia pi
bubuh budak-budak ni dalam bilik bawah tanah tu. Tuan-taun tau ka
berapa tebal dinding bilik besi bawah tanah tu?...Menurut sorang
sheikh Iraq, dia kata dalam lingkungan 53 meter. Tu dia punya
tebai tuan-tuan. Tapi bila US bom bilik tu, bilik yang setebal 53
meter tu boleh terkoyak dan membunuh kesemua budak-budak kecik
yang tak berdosa. Budak-budak ni baru boleh kita kata ?tak
berdosa? sebab belum akil baligh. Akibat dari pressure bom itu
yang terlalu panas; ada yang mati terlekat kat dinding, ada yang
mati terlekat kat lantai, ada yang mati berpeluk. Kesan daripada
kejadian itu sengaja pihak Iraq kekalkan bagi menunjukkan kepada
dunia betapa kejamnya yang namanya ?Amerika? tu. Mula-mula depa
kata tak sengaja. Tapi kemudian depa keluarkan statement bahwa
memang depa sengaja nak tembak, biaq padan muka orang Islam dan
rakyat Iraq khususnya.

Jadi, last sekali apa yang saya nak sebut ialah tak payahlah kita
dok pi menangis dan bersimpati dengan bala` yang ditimpakan ALLAH
kepada pihak kuffar ni. Sebab dok ada banyak lagi tempat yang
boleh kita lepaskan rasa simpati kita; seperti di Palestin,
Chechnya, Kashmir dan dll umpamanya.

Wallahu `alam.

  Ibrahim Imran <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
{ Sila lawat Laman Hizbi-Net - http://www.hizbi.net }
{ Hantarkan mesej anda ke: [EMAIL PROTECTED] }
{ Iklan barangan? Hantarkan ke [EMAIL PROTECTED] }
Assalamualaikum Wrth Wbth.

Sahabat, banyak kita dengar pasal komen serang2 ni. Dari budak
kecil sampai
orang tua dari pemimpin kecil hingga pemimpin dunia, dari orang
jahil sampai
ulama'.

Setiap yang berlaku ada sebab, Pearl harbour kena serang ada
sebab,
Hiroshima dan Nagasaki kena bom ada sebab. Apabila menggunakan
senjata bukan
pedang, lemmbing dan panah kerosakan yang terjadi memang macam
tu. Siapa
ajar kita guna sennjata sedemikian?

Dalam peperangan konvensional yang perlu dilumpuhkan pertama
ekonomi kedua
tentera. Malaysiapun kena serang 8/1997 tapi ekonomi. Bukan
sedikit orang
naik gila.

Jika Ulama' tidak setuju, mereka kena bagi garis panduan dan
sanggup duduk
dihadapan, bukan sekadar bagi komen dan diam dirumah tunggu orang
buat tak
betul. Kalau Amerika tak kena macam tu, ada ke sahabat tahu apa
yang dia
akan buat kat kita? atau mereka akan kata Islam adalah one way of
life.
Sedarlah sahabat, kalau Amerika tak kena macam tu Islam dah
berada di tali
gantung. Janganlah pula ada idea nak pakat tebas orang Amerika
itu memang
kerja tak masuk akal. Tapi apa yang mujahiddin tu buat memang
patut, sebab
sasaran mereka adalah kekuatan Amerika, bukan orang Awam. Allah
Taala
turunkan bala, tak kira orang alim ke, jahil ke, bila bala gempa
bumike,
banjir ke bukan air tu pilih orang ...ooo ini orang alim kita
lalu ikut tepi
sudahlah.

Kalau sahabat nak tahu, WTC kekuatan ekonomi, Pentagon kekuatan
Ketenteraan,
Air Force One kekuATAN PRESIDEN, White House lambang kesamsingan
Amerika. Ke
ada Ulama2 dok berangan nak tinggal kat situ atau ada saham sama
yang dok
marah sangat tu..., 10,000 orang mati bukannya banyak daripada
200 juta tak
sampai 1% pun. Cuma kita berdoa yang mati tu biarlah dalam iman
kerana kena
jadi korban, dan yang menyerang biarlah syahid kerana menjaga
kepentingan
umat islam seluruh dunia.

Atau kita takut, implikasi selepas ini...? Kalau tak buat macam
tupun jangan
ingat pejuang Islam boleh duduk aman. Banyka sangat ke Amerika
bantu Pejuang
Islam? Atau baik sangat ke Amerika terhadap orang islam? Ini
tidak, bila
kena sikit mula dah kecut perut. Ada ke sahabat lihat orang boleh
duduk
hidup sepanjang zaman, semuanya kena mati...

Bukan saya pertikai hadis dan ijma',cuma saya nak tanya seluruh
Ulama di
dunia macam mana nak guna senjata seperti bom dan nuklear nak
serang negara
Kuffar supaya orang awam tak mati? Atau semua Ulama pakat Istihar
orang
Islam haram guna senjata api, memadai guna lembing, panah dan
pedang serta
keris lawanlah kuffar yang bersenjata canggih. Atau pakat doa
sahaja,
himpunkan seluruh Ulama berdoa, tak apa biar saya hadap sorang,
kita pakat
lihat mustajab tak doa tu.?

Atau pakat himpun seluruh Ulama' Di dunia bagi kaedah yang paling
baik nak
tentang kuffar yang hari2 bunuh orang Islam. Ke memada dengan
pergi
mengundi, ulama macam tu memang tak boleh diturut, lihatlah apa
yang berlaku
di Turki dan algeria, depan mata tak ambil pelajaran lepas tu nak
tunjuk
hebat biarpun lintang pukang. Minta maaflah sahabat, ini bukan
cara saya.
Kaedah ni saya tak jumpa dari nabi adam a.s sampai Nabi Muhammmad
s.a.w
sehinggalah para sahabat.

Taklah saya kata tak betul, tapi tak pandai nak turut kerja yang
nabi tak
buat dan sahabat tak buat.

Jadi sya bertegas kepada yang berani menegakkan Agama, letaklah
Allah dan
Rasul dihadapan.

Wallah Hu Taala A'lam.

wassalam.

> [...]
>To: ,
>Subject: H-Net* Re: [Keluarga] AMRERIKA DI SERANG.....
>Date: Fri, 14 Sep 2001 12:40:16 +0800
>

> *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
> { Sila lawat Laman Hizbi-Net - http://www.hizbi.net }
> { Hantarkan mesej anda ke: [EMAIL PROTECTED] }
> { Iklan barangan? Hantarkan ke [EMAIL PROTECTED] }
> *~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
> PAS : KE ARAH PEMERINTAHAN ISLAM YANG ADIL
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>Saya ingat, ini adalah salah satu keterangan yg baik untuk
saudara "Haru
>Aminurrashid" renungkan. Cakap banyak pun tak guna weh...

bagaimana keluarga
>mereka

>patut...
>kita,
>patut
>ajal
>sini...kenapa
>tak
pernah terfikir
>saudara
>kerja
ikutkan
>mati...

>kenapa
>tu
>begitu

>yang
sekali...mereka tahu
>yang
cuba rakan2
>lain
>begitu....kalau
>tu
>kalau

>kecil
>dia....saya

>mati
PERASAAN
>ANDA?

hantar
menggambarkan pendirian

----~->

>http://docs.yahoo.com/info/terms/

HIZB)
> [...]

( pandangan rasmi & bukan tanggungjawab HIZBI-Net )
( Bermasalah? Sila hubungi [EMAIL PROTECTED] )
~~~

Pengirim: "Ibrahim Imran"

Terrorist Attacks on U.S. - How can you help?
Donate cash, emergency relief information inYahoo! News.

> [...]

>Saya ingat, ini adalah salah satu keterangan yg baik untuk saudara "Haru
>Aminurrashid" renungkan. Cakap banyak pun tak guna weh...

&ggt;Sent: Thursday, September 13, 2001 6:46 PM