---
-AsAm-

On Tue, 09 Jul 2002 14:52:41
 syazana wrote:
>premis (1) ttg "sekat kuasa raja", utk makluman bukan pinda, cuma selaras dgn apa yg
>kerajaan pusat buat pada tahun 1993. Bila kelantan nak selaras, tidak dipersetujui
>pulak oleh pusat. Dr M kata "niat kelantan tak sama dgn niat pusat pada 1993".

MASA NAK LULUSKAN (TAHUN 1991/1992) PINDAAN DI PARLIMEN DULU PUAK PUAK PAS TAK SOKONG
PUN PINDAAN NI......MP PAS KELUAR DARI PARLIMEN...INGAT LAGI TAK.....BILA DOK BBALOH
DENGAN RAJA KELANTAN (1999/2000) BARU ADA IDEA NAK PINDAH PULAK DI
KELANTAN........inikan politikal mainanggggggg.....

=======>masa tu 46 masih bersama PAS dlm APU. Sultan Kelantan tak sain pindaan tu
sampai la ni. PAS setuju dgn pindaan utk menghadkan raja-raja kerana dlm islam tiada
yg kebal dgn undang-undang. Gangguan istana yg menyebabkan kita selaras pindaan
tersebut, ianya tak timbul semasa 46 dlm APU.  Bertindak mengikut keadaan dan bijak
berpolitik.   masa UMNO pinda kan main buat roadshow, bila kelantan nak selaras
pindaan, bukan pindaan baru, UMNO kata Kelantan ada niat lain, macamlah dia boleh abca
fikiran orang lain.

>premis (2) kalau itu mainan, mainan lah. Pastinya biarlah ianya menjadi ibadat kpd
>kita. Politik yg boleh kita bawa bersama diakhirat kelak.
> POLITIK TIPU RAKYAT GUNA ISU ISLAM AKAN DIBAKAR LEBIH AWAL.....

=====>siapa yg guna isu islam. Siapa yg isytihar malaysia negara islam dan berdalih
bila nak dilaksanakan hukum islam.  PAS dasarnya islam,bukan guna isu islam.  UMNO
guna isu islam, tapi dasarnya tidak islam, rujukan PAS al-Quran, rujukan UMNO
perlembagaan negara, Laungan PAS Allahuakbar, Laungan UMNO Hidup Melayu, Hidup
Mahathir.  Takkan tak boleh beza yg mana lalat, yg mana tahi lalat.

HJ HADI ADALAH PEMBOHONG BILA LEPAS PILIHAN RAYA TAHUN 1999 DULU KATA PAS ADA BERLORI
LORI BUKTI PENYELEWENGAN KERAJAAN BN TERGANU, SAMPAI HARI NI ABOK PUN TARAK......

====> Saya pasti bukti itu ada, cuma masa belum sesuai utk membukanya sekarang.  Fail
banyak tak sempat dibuat lari, kerana jangkaan kalah UMNO tahun 1999 di terennganu
adalah mengejut-PAS terkejut menang, UMno terkejut kalah. Tak seperti di kelantan pd
tahun 1990, kekalahna dijangka, banyak fail sudah dibaw lari. Lihat lah nanti, jika
masa mengizinkan, ia akan terbongkar jua.  Sebenarnya PAS tak nak mengaibkan ulamat
UMNO bekas MB Terengganu.

>premis (3) tuduhan melulu yg lebih kasar dari "barua", "haprak" dsbnya. PAS dah buat
>apa yg terdaya, cuma munkin Dr H tak nampak dari dalam Merc 320nya. Buka minda dan
>baca harakah, warqah dan dengar kuliah TG pagi jumaat, belakang klinik demo jah.
> KALAU JENIS PARTI YANG DI PIMPIN OLEH PEMIMPIN PEMIMPIN YANG SUKA CACI ORANG, MAKI
>ORANG TAK USAH NAK JELAS LAH.......PEMIMPIN PAS MEMANG HAPRAK SEBENARNYA....eg Mat
>Sabu

====> Mat Sabu ada kelemahan, memang wataknya org Penang, bahasa dia keras dan kasar
sikit.  Namun itu tak jadi sebab utk menolak PAS.  Mat Sabu boleh dibuang, tapi jgn
buang PAS.  Secara peribadi, saya suka ulasan sains politik Mat Sabu, tolak yg
dikatakan kata-kata kasarnya itu.  Kadang2 ianya adalah penyedap ucapan dan membalas
hentaman UMNO keatas beliau secara langsung melalui TV dan akhbar. Takkan orang
jengkal muka kita, kita dok diam, sabar saja.  Kena tunjuk garang juga.  Teruskan RTM,
siarkan sedutan itu...Biar orang tahu bahawa org baik saja dlm PAS, org tak baik PAS
bukan tempatnya.

>premis(4) lebih kurang premis (3) diatas.
>
>premis (5) tak baca dan tak ambil tahu, mana ada dlm TV1, TV3, UM BH dsbnya. Bacalah
>harakah tengok. Inilah politik 60an, politik UMNO - politik buat gertak(jambatan),
>undi BN. beri pasir selori undi kapa laya. Tahun 90 bila MB kata, beri kain pakai,
>bui gula kacau, beli duit ambik, pangkah bulan. Gertak, bangun pembangunan bukan isu,
>kelantan membangun tanpa riba, tanpa judi, tanpa konsert yg dihalalkan UMNO.
HARAKAH KELUAR BERITA TAK BETUI: HARAKAH ISU KERACUNAN ARSENIK ANWAR INGAT TAK BELUM
APA-APA MUKA DEPAN HARAKAH TULIS ANWAR DIRACUNI DENGAN LAKARAN WARNA MERAH DARAH
LAGI.....SEBUAH AKHBAR YANG BOLEH DIBACA TETAPI JANGAN DI PERCAYAI SANGAT BETUL TAK
BETUL NYA.....

=====>bacalah jgn tak baca, ni baca UM BH dan TV1 saja.  TV1 pula buat dakwaan
terhadap PAS dan pemimpinya tanpa berpeluang utk memberi jawapan. Spt ditumbuk dgn
tangan lawan digari kebelakang. Itu tidak haprak ke?

>-AsAm-semua aduka dan Dr H diberi hidayah. Ambo beritahu setakat mampu, bukanlah
>pandangan rasmi PAS.
> SAYA AKAN SANGAT GEMBIRA KERANA AKIBAT CELUPARNYA MULUT MAT SABU DAN SHAHNON DAN ISU
>HUDUD PAS TERENGGANU AKAN MEMBERI KEMENANGAN BESAR KEPADA UMNO DI ANAK BUKIT DAN
>PENDANG. TUNGGU DAN LIHAT LAH........

====>saya juga menunggu dan nak melihat bijaknya rakyat anak bukit dan pendang
khususnya.  Buat lah pilihan terbaik. Apa yg tangan anda lakukan akan dipersoalkan
nanti.
Syazana, tolong bagi tahu apa nak dijawab, bila malaikat tanya kenapa tak laksana
hukum Hudud?
Adakah anda akan jawab, tanya mahathir?  M akan kata ,tu tanya pengundi UMNO-syazana
dan aduka.
Wallahu'alam. Kembali ber-1 dgn dasar dan tali agama Allah bukan dgn dasar yg lain
darinya.

Asam-semoga ALlah membantu PAS di anak bukit dan pendang. Aamiiiiin.