========================================================= INFOZÈFIR. BUTLLETÍ INFORMATIU SOBRE LLENGUA CATALANA _________________________________________________________ ==================[1.281 subscriptors]===================
Dénia recupera la llengua de Sanchis Guarner -La ciutat participa en l'homenatge que l'Acadèmia Valenciana de la Llengua ret a l'escriptor
Dénia es convertirà el pròxim 12 de desembre en seu d'un dels actes de l'homenatge que l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha organitzat per a commemorar el 25 aniversari de la mort de Manuel Sanchis Guarner, nomenat Escriptor de l'Any 2006 per la institució. Es tracta d'una taula redona sobre la figura de Sanchis Guarner que tindrà lloc en el Centre Social a partir de les 20.30 hores i en la qual està prevista la presència de tres acadèmics de la AVL i la professora de l'IES Historiador Chabàs de Dénia i deixebla de Manuel Sanchis Guarner, Xaro Cabrera. L'última serà l'encarregada d'abordar l'aportació del filòleg i historiador a la cultura popular valenciana.
La professora Cabrera ha sigut una de les encarregades, junt amb Encarna Vilafranca, d'elaborar un llibre amb tres unitats didàctiques sobre Sanchis Guarner, destinat als alumnes de primer i segon cicle de Secundària així com de Batxiller. Estes tres unitats didàctiques començaran a impartir-se en breu en tots els centres educatius valencians. Una manera d'acostar als més jóvens a l'escriptor valencià així com a la seua metodologia de treball i la seua vida.
Xaro Cabrera va estudiar filologia moderna en la Universitat de València, en el carrer La Nau i va ser allí on va conéixer Manuel Sanchis Guarner, qui va dirigir la seua tesi sobre el món mariner de Dénia. Cabrera va assegurar ahir que a l'escriptor l'agradava especialment la comarca de la Marina Alta perquè deia que era molt rica fonèticament. L'ara professora va assegurar ahir en roda de premsa que Sanchis Guarner passava els caps de setmana de poble en poble parlant amb la gent per a conéixer millor la llengua i aconseguir així investigar les diferències dialectals a través de la fonètica.
Font: Vilaweb Dénia (30/11/2006) Enllaç: <http://breu.bulma.net/?l7157> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[Enllaç recomanat]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ DIDAC. Diccionari de català http://www.grec.net/cgibin/esc00.pgm ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Per distribuir informació, escriviu a un dels editors: Ferran Isabel (País Valencià) <[EMAIL PROTECTED]> Magdalena Ramon (Illes Balears) <[EMAIL PROTECTED]> Xavier Rull (Catalunya) <[EMAIL PROTECTED]> Marta Torres (Catalunya) <[EMAIL PROTECTED]> Responsable tècnic (coordinador de la llista): Joan Vilarnau <[EMAIL PROTECTED]> ----------------------------------------------------------------------- Arxius d'INFOZÈFIR: http://listserv.rediris.es/archives/infozefir.html Els missatges d'INFOZÈFIR són distribuïts amb el suport i col·laboració tècnica de RedIRIS - (http://www.rediris.es) -----------------------------------------------------------------------

