=========================================================
INFOZÈFIR. BUTLLETÍ INFORMATIU SOBRE LLENGUA CATALANA
_________________________________________________________
==================[1.538 subscriptors]===================


I Setmana de l’Educació Plurilingüe:
25 anys de la Llei d’ús i ensenyament del valencià

Del 24 al 28 de novembre de 2008
Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat d’Alacant


El 23 de novembre de 1983 s’aprovava en solemne sessió de les Corts Valencianes celebrada al palau de la Diputació d’Alacant la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), també coneguda com “Llei d’Alacant”. Han passat vint-i-cinc anys d’aquell fet històric. Des de llavors, els valencians i valencianes, hem recuperat part dels nostres drets lingüístics. No es pot dir, però, que la LUEV ha estat una llei integral i aportadora de solucions definitives al conflicte lingüístic. Pel que fa a l’ensenyament, és cert que ha estat un marc que ha permés importants avanços, tot propiciant també, alhora, indefinicions que han legitimat polítiques erràtiques per aconseguir un model educatiu plurilingüe en consonància al segle XXI. És clar que calen una, dues, tres, quatre llengües al sistema educatiu valencià, sí, però prenent com a eix vertebrador d’aquest model educativolingüístic la històricament pròpia, el valencià. Aquest és el repte per al futur. Des de la LUEV o més enllà de la LUEV.

• Inscripció telemàtica (fins al 20 de novembre, preu 30 €).
en <http://breu.bulmalug.net/?l9880>


PROGRAMA

DILLLUNS, 24 DE NOVEMBRE DE 2008
18 hs: Inauguració de la Setmana per l’Exm. Rector de la Universitat d’Alacant,
IGNACIO JIMÉNEZ RANEDA
18:15 hs: Conferència. BRAULI MONTOYA ABAT (IEC) “Evolució sociolingüística del País Valencià d’ençà de la LUEV”. Presenta: Joan J. Ponsoda Sanmartín (UA) 20 hs: Taula redona radiofònica. Connexió en directe amb el programa L’Almàssera de Ràdio Sant Vicent. FERRAN-VICENT GARCIA FERRER (FE CC OO PV), MARIA ROIG CELDA (STEPV-Iv). “Marc legal, actuació política, sistema educatiu i llengües”. Presenta i modera: Gràcia Jiménez Tirado (FEV).

DIMARTS,  25 DE NOVEMBRE DE 2008
18 hs: Conferència. VICENT SALA BOU (CEFIRE de Xàtiva). “Planificació lingüisticoeducativa: els programes bilingües i plurilingües”. Presenta: Rosabel Roig Vila (Degana Fac. Educació-UA). 20 hs: Taller. JAUME FULLANA MESTRE (FEV) “Una experiència educativa: El CEIP Gabriel Miró de Calp, del valencià a l’escola al programa plurilingüe”. Presenta: Josep Maria Baldaquí Escandell (Dtor. IIFV).

DIMECRES, 26 DE NOVEMBRE DE 2008
18 hs: Conferència. JOAN BORJA SANZ (UA). “La formació del professorat a la universitat i l’ensenyament plurilingüe”. Presenta: Salvador Grau Company ( Dtor. ICE-UA). 20 hs: Taller. FRANCES BERNABEU, PERE RAYA, MERXE VERDÚ i M. PAU VILAPLANA (CEIP “El Bracal” de Muro). “Una experiència didàctica a Primària: el tractament integrat de llengua i continguts mitjançant una unitat temàtica”. Presenta: Salvador Valero Javaloyes (FEV).

DIJOUS, 27 DE NOVEMBRE DE 2008
18 hs: Taula redona. Un representant de l’administració autonòmica, TORCUATO SAAVEDRA TOMÀS (Confederació AMPA “Gonzalo Anaya”) , TUDI TORRÓ FERRERO (ADIDE-PV). “L’aplicació dels programes bilingües i plurilingües vista des de l’administració educativa i la societat civil”. Presenta i Modera: Vicent Brotons Rico (UEM).

DIVENDRES, 28 DE NOVEMBRE DE 2008
16 hs: Tertúlia radiofònica. Connexió en directe amb el programa Café Montcau de Ràdio Altea. “25 anys de LUEV”. Presenta: Joan Borja Sanz. 18 hs: Conferència. VICENT PASCUAL GRANELL. “Innovació en l’ensenyament de llengües d’ençà de la LUEV. Perspectives de futur”. Presenta: Vicent Romans Noguera (FEV)


INSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

Places limitades.
Preu: 30 €

Període d’inscripció:
Abans del 20 de novembre

Procediment:
Per a formalitzar la inscripció cal fer arribar a la Secretaria de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana la butlleta d’inscripció emplenada (o emplenar-la per via telemàtica a: http://www.iifv.net .

Inst. Interuniversitari de Filologia Valenciana. Unitat per a l'Educació Multilingües. Universitat d’Alacant, Apt. 99, 03080, Alacant; Telèfon 965909329, Fax 965909317, c-e: [EMAIL PROTECTED]

Reconeixement acadèmic:
-Certificat de 20 hores de formació emés per l’Institut de Ciències de l’Educació. -O Certificat de 2 crèdits de lliure elecció (reconeguts pel departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant per al Certificat de Capacitació o el Diploma de Mestre de Valencià), per a la qual cosa l’alumna/e haurà d’elaborar una memòria valorativa i crítica de l’activitat, les característiques de la qual seran comunicades per l’organització al començament de la “I Setmana de l’educació plurilingüe”.

INFORMACIÓ:
Unitat per a l’Educació Multilingüe
de la Universitat d’Alacant
Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana
Telèfon:  96 590 93 29


AMB LA COL·LABORACIÓ DE
Facultat d’Educació
Institut de Ciències de l’Educació
Vicerectorat de Planificació Estratètiga i Qualitat
Vicerectorat de Tecnologia i  Innovació Educativa
Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana
Departament de Filologia Catalana
Universitat d’Alacant
Institut d’Estudis Catalans. Delegació d’Alacant


Coordinació:
Vicent Brotons

Comité Organitzador:
J. Maria Baldaquí
Joan Borja
Gràcia Jiménez
Jaume Fullana
Sandra Montserrat
Vicent Pascual
Tudi Torró
Salvador Valero


Font: Unitat pe a l'Educació Multilingüe
Enllaç: <http://www.ua.es/uem/>



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[Enllaç recomanat]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                Paremiologia catalana
               http://www.refranys.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per distribuir informació, escriviu a un dels editors:

Ferran Isabel (País Valencià) <[EMAIL PROTECTED]>
Magdalena Ramon (Illes Balears) <[EMAIL PROTECTED]>
Xavier Rull (Catalunya) <[EMAIL PROTECTED]>
Marta Torres (Catalunya) <[EMAIL PROTECTED]>

Responsable tècnic (coordinador de la llista):
Joan Vilarnau <[EMAIL PROTECTED]>

-----------------------------------------------------------------------
Web d'INFOZÈFIR: <http://www.infozefir.com>
Arxius d'INFOZÈFIR: <http://listserv.rediris.es/archives/infozefir.html>

Els missatges d'INFOZÈFIR són distribuïts amb el suport i col·laboració
tècnica de RedIRIS - (http://www.rediris.es)
-----------------------------------------------------------------------

Responder a