Hola,

2006/6/22, Eduard Pertíñez i Juncosa <[EMAIL PROTECTED]>:
La meva previsió:

Montilla pot ser un bon conseller primer d'un govern presidit per ERC. No crec
que ERC pugui admetre entrar a un altre tripartit si no és ostentant-ne la
presidència.

Per a que això succeixi, ERC haurà d'estar en el lloc on es trovaba ara el PSC i viceversa, sinó és així la llista més votada no cedirà mai la presidència.

En qualsevol altre cas continuarien entregats a les presions mediàtiques que
porten a trencar el tripartit.

Un tripartit amb ERC dins del govern sempre provocarà pressions, però aquesta primera etapa a de servir a tothom per a no caure en els mateixos errors. Que el primer govern d'esquerres de Catalunya fos un tripartit ja era per si mateix un problema important, per la manca de cultura política en aquest tipus de govern, i a més a més jo afegiria que les esquerres tenen molts problemes per encapçalar qualsevol projecte de manera unitària. Com si tot això no fos prou, la seva gran primera fita de govern és la reforma de l'estatut.

Jo més que una predicció tinc un desig, i és que el tripartit es torni a reeditar. Hi ha tres factors que ajudaren a que en la propera legislatura no es reprodueixi el galliner d'aquesta darrera:

  1. L'Estatut ja està aprovat.
  2. La marxa d'en Maragall, igual de carismàtic que d'anàrquic.
  3. ERC està prenent bona nota de que significa ser un partit de govern.
A part, així els sociates tindrien marge per preparar un candidat (encara que
fos el Montilla) per les eleccions d'aquí a quatre anys.

La meva opinió és que si algú necessita temps és ERC, i no pas per preparar un canditat, sinó per situar-se com partit de govern.

Salutacions