Seguirem amb la particular creuada anti-futbolera.

hmmm Basté, Basté.... de que em sonarà aquest cognom?

D'algun periodista esportiu potser? No que aquest se'n deia Jordi.... potser
ets parent d'aquest? Ja seria massa coincidencia que es donés el cas, perque
segons el cens, en tota la provincia de Barcelona hi ha prop de 200 persones
que es duen Basté de primer cognom (de fet, en total no arriben a aquest
nombre, pero quasi) i 300 en tot l'estat apanyol. Tot i que potser si que
fós el cas i la questió fós justificar l'audiencia i la clientela que a
alguns els hi dona de menjar... un encara ho trobaria llògic.

I es que n'hi ha que viuen molt bé a costa del futbol, perque es un negoci
més que rodó que aporta moltissims calers a uns quants, a costa de una bona
colla de rucs que amb una falsa il·lusió hi posen la tira de calers, pensant
com si d'això en fessin pais o religió.

De tota manera, com que m'imagino que lo del teu parent periodistic no es el
cas, s'ha de dir com comentes, que per a anar a  un bar, no cal parlar ni de
Nietzsche ni de Kant ni del cabronàs del "bossman" que ens toca aguantar
tots els dies. Serà que no hi ha coses de que parlar amb tal de poder a
mantenir una conversa digna en aquest mon amb els amics i coneguts.

 Tot i que mai he vist que ningú s'hagi rasgat les vestidures parlant de
Kant en un bar, ni que es dediquin a dir-li "fill de puta" al home que ha
encuadernat la edició d'algun llibre perque esta mal cuadrat el canto.
Tampoc tinc noticies de que en un bar mai hagin apallissat a ningu perque
discutien sobre Nietszche. No es pot dir el mateix del furngol, on fins i
tot per discussions derivades del furngol hi ha hagut morts (i no
precissament pocs).

I es que la gent es tant borrega que només sap parlar de lo que l'hi imposen
per la televisió o per la premsa, i com que aquests només parlen de futbol o
del jesulin o de la ordoñez, això es el que avui en dia socialment ens
trobem.

Si el que es vol es parlar "d'esports" sera que no n'hi ha on triar. Fins i
tot es pot parlar d'esports tant variats com ara la petanca, l'alterofilia,
del tir amb arc o de la lluita greco-romana que a la fi i la cap són esports
d'igual o major merit que el "furngol". Pero es clar, aquests esports no
surten per la tele, a diferència d'aquesta altre pantomima que fan 22
vividors afeminats que es dediquen a fotre patadetes a un troç de cuïr. La
raó del perque d'un se'n parla pels mitjans de comunicació i dels altres no,
es sencitllament perque els primers són esports i el futbol ni es esport ni
es cultura, simplement és "espectacle"... millor dit, negoci i espectacle.

És curiós, però si en un bar entre tres o cuatre ens possesim a xerrar de
petanca, hi hauria una serie de gent que ens pendria per una colla de
"frikies" que ens haurien de tancar al manicomi, quant de fet, segurament es
produiria el cas de que ells estarien embobats vient el "furngol" que passen
en aquell moment per la tele, i dient-li fins i tot "fill de puta" a tota la
familia de l'arbitre, o fotent-si d'osties o insults entre ells, si per un
casual entra al bar un client que es de "l'equip rival", o algu diu un
disbarat o algun li porta la contraria a un altre. Pero es clar, els normals
són ells que són "forofos" i els bitxos raros, nosaltres... (I es que mira
que a vegades n'arriba de ser de ben estranya aquesta gent que anomenen
"normal").

Per altre banda, aquests vint-i-dos vividors que es dediquen a fotre
patadetes a una pilota, recordem que no cobren pas quatre duros
precissament, si no que a sobre alguns "catacracks" no en tenen prou i
cobren bona part del sou en paradissos fiscals, per a evitar pagar a hisenda
(per tant, fan tant fraud al fisco els clubs com els jugadors). Ara això si,
els clubs de futbol, com que tenen "superhàbit" i sempre acaben arrosegant
deutes multi-milionaris, desprès van a hisenda per a que els hi "coteixin" o
els "condonin" el deute que tenen amb la seguretat social, o que fins i tot
l'administració pública o fins i tot l'administració local els subvencioni
amb diners publics amb fons perdut les seves despilfarrades, ja sigui de
manera directa o camuflada, es a dir, amb diners que paguem tots. En canvi,
si una empresa deu mil euros a hisenda, s'embarga, encara que la fabrica
hagi de tancar i deixi mil persones al carrer, com que no son futbolistes,
que es fotin).

Sembla mentira la cuantitat de rucs que arrosega el futbol a diari, fins i
tot n'hi ha que fins i tot agafen infarts a les graderies (a vegades fins i
tot un arriba a pensar amb malicia de que és una llàstima que no n'hi hagi
mes d'aquests). Si Karl Marx estigués encara viu, no en và diria que el
futbol "és l'opi del poble", i no li faltaria pas raó.

Ho comfesso, a mi de petitó m'agradaba el futbol, pero quan es fa gran i
madura, i pot veure les coses que es fan des de dins, es quan es dona compte
de l'engany en el que esta vivint. El dia que ja se'm varen trencar els
esquemes va ser el 1993, amb la resaca post-olimpica, quan l'atur creixia a
un ritme de 60.000 persones diaries, i quatre garrulos devant del camp nou
discutint entre ells, deien "es que es normal que aquest jugador se'n vagi
si només li ofereixen 1000 kilos l'any lliures d'impostos".

Pobret, quin sou més miserable per a un tio que nomes dona patades a un troç
de cuir, i a sobre aquests "garrulus" li donaben la raó, quan nomes
mirar-los, ja podies veure ven clarament que ells picant pedra durant 9
hores diaries, no arribarien a guanyar en un any, lo que aquest "celebre"
personatge guanyaba en un sol dia de no fotre res. I mentretant els diaris a
la seccio laboral veies anuncis del tipus "se precisa investigador/a jefe de
laboratorio menor de 26 años con cinco años de experiencia, dedicacion
exclusiva con la carrera de medicina y carrera de farmacia, y perfecto
dominio de ingles, frances, aleman, castellano y catalan. Sueldo, 1.500.000
pts brutas anuales". Certament un mon de contrastos aquest, en que una
persona investigadora amb dos carreres i cinc idiomes li donen quatre xavos,
i per altre banda, algu que no aporta res de profit a la societat li paguen
aquestes barbaritats.

Despres de veure lo que realment es cou per dintre d'aquest mundillu, no se
quin merit té el futbol ni el merit alguns s'encabussen en trovar-li, perque
a la vida, si vols fer o parlar de les coses, el que s'hauria de fer es les
coses amb dues pilotes i no pas amb una.

Apa... visca el meu bon mal rotllo II.
Un anti-futbolero i anti-"taurino" (i també anti-"garrulus")

P.D. De passada potser algu em farà sortir de dubtes.... Aquest tal "Dinio"
qui es? un torero potser?