On Mon, 20 Sep 2004 00:45:26 +0200, Ermengol Bota wrote:

> (i en un altra mail dius)
>
> Sobre el tema d'imputar mals motius....
> Tu creus que la millor manera d'ajudar quan algú diu que un programa
> en certs casos funciona i en altres no és preguntar-li si li venien
> sense manual?

És un símptoma clar de mal servei que s'acceptaria per una maionesa
però que en el cas del programari és mal vist.  Què té el sector de la
maionesa que no té el del programari?  Que una cosa s'accepta com a
normal (el programari) i l'altre no.  Només vull ajudar a fer paladar.

> Vaja, a mi no m'ho sembla pas. Sincerament jo hi veia mala baba en la pregunta.

Gràcies a la mala baba d'alguns més avançats --que fan ràbia als més
endarrerits-- avui vivim un poc millor.

> Potser m'equivoco, ves. Però crec que a mi mai se'm hauria acudit que
> preguntar-li si el venien amb o sense manual fos la millor manera de
> trobar/solucionar el problema.

Doncs jo crec que la solució a moltes mancances està en la formació
rigorosa de fons.

Tu no creus en el coneixement com a forma de millorar la societat?
Potser t'agraden més rucs i artificialment satisfets?

> És que la pregunta principal no era si hi havia manual (que si que
> estava formulada), sino si algú sabia a que era degut aquell
> problema...

La pregunta a la que jo vaig respondre era si hi havia o no manual,
per molt poc que satisfaci la teva visió.  La meva no és pas menys
important.

> I amb la teva tendencia a recordar els defectes que té el programari
> privatiu semblava que volguessis portar el fil cap a alguna banda a on
> es veies que el problema de fons era que era programari propietari i
> que aquest té molts problemes.

Sí, tenc interés especial en fer saber tots els defectes de qualsevol
cosa que comporti privacions.  Què passa?  Algú té interés en amagar
els defectes de coses que comporten privacions?   No li compreu pas
cap cotxe de segona mà.

> El discurs aquest és simplement per la gent que quan google decideix
> que  no indexa algunes coses o que modifica els algorismes de
> puntuació o el que sigui reacciona com si google no pogués fer
> aquestes coses.

Idò usa altres cercadors, que n'hi ha molts.  També amb coneixement
--això que sembla que sigui lleig reclamar en un món d'ignorants
satisfets-- es pot trobar de tot amb Google.  Jo no em conformo amb el
que surt a les primeres planes després de fer una cerca d'ignorant que
no s'ha llegit les planes d'instruccions de Google.  Resulta que
llegeixes és possible trobar de tot i bé, perquè els algorismes
pensats per ignorants --voluntaris, no és un insult-- són una elecció
de qui no vol saber coses bàsiques llegint el manual de Google.  Ell
ho mostra tot si s'usa amb un coneixement mínim dels seus mecanismes,
gairebé tots basats en l'àlgebra de Boole.

Si la majoria avança, assoleix coneixement, i tot i això Google falla,
ja en parlarem, de maquinacions malvades.  Potser en un estat de
clients amb coneixement ells seran els primers que no ho voldran.
D'això és tracta, de fer una Societat de la Informació _i el
Coneixement_

> Si google creies que cobrant un centim per cerca guanyaria més diners
> que ara, ho faria. I la gent hauria de cercar (o fer) altres cercadors
> o passar per caixa.
> Simplement era per dir que google no és un "bé comú", que procura pel
> nostre bé com a vegades sembla que alguns creguin :)

Amb coneixement s'és més independent.  Apren a usar-lo i serà útil.
Si molta gent apren a usar-lo i esdevé inútil perquè falla, ja en
parlarem.

> El concepte perjudicar, a voltes, és força subjectiu. Jo conec gent
> que creu que el fet que google analitzi els seus mails els perjudica,
> en canvi tu no ho creus pq. només hi tens certs mails.
> També conec gent que creu que el programari privatiu els perjudica,
> però hi ha altra gent que creu que no.

Res perjudica si s'usa amb coneixement, i el coneixement pot
significar la decissió de no usar-lo si no el respecta.  El que
creguin aquests que dius m'importa en base al coneixement que tinguin.
 Jo també puc opinar de moltes coses sense tenir coneixement., per
això s'han inventat les tertúlies mediàtiques.  Només algú amb més
coneixement podrà fer-me posar-ho en dubte.  El coneixement és l'únic
que et pot fer lliure.

> Jo tampoc estic pas parat, però ves, deu ser que no em creus, pq. és
> el segon o tercer cop que t'ho dic i no em creus pas :-)
> Quan discuteixo amb tu no discuteixo pas el fons, sino simplement les
> maneres. En el tema de programari lliure hi crec molt, tot i que no
> puc aplicar-ho en tots els ambits que voldria :-(

Idò no em facis pagar aquesta frustració.

> Quan deia "ningú" em referia a que legalment els monopolis estan
> penats, però en canvi amb Windows no he vist cap organisme de l'estat
> que hagi pensat que s'ha de fer alguna cosa per tal d'evitar el
> monopoli.

Mires poc.  Té comdemnes i prou greus només aturades pel Bush.  Només
ser condescendent amb el tictac del Bush pot fer dir que no té
comdemnes.  Si ho ets, digue-ho i tindré més indicis de saber amb qui
parlo.

> d'un altra mail dius

> no, no, ans al contrari. Crec molt fermament que et creus el que dius,
> i a part de creure-m'ho, t'he vist (llegit en més d'una llista) ajudar
> a gent, esmerçant-hi temps en donar-ls'hi la solució, o rebuscant
> entre les teves adreçes referències que els poguessin ajudar.
>
> Però el problema és que a cops també m'ha sembla que saltaves molt
> rapidament no només indicant els problemes del programari privatiu,
> sinó també saltant a la yugular dels qui l'utilitzaven ja que eren uns
> esclaus però no s'ho volien creure o coses similars.

És el que hi ha i cal ser prou contundent enfont de situacions
extremes com ara l'esclavitud consentida per desconeixement.   Si algú
és esclau amb tot el coneixement i  perquè li va bé, cap problema.
Però cal que sabi amb tots els ets i els uts el què comporta la seva
elecció.  L'experiència em diu que ben pocs casos són així.

> I el tema de
> gmail era per més o menys dir-te: "veus com a vegades pot més la
> comoditat que els principis i tu també t'has venut al diable! ", i que
> pt. tinguessis en més consideració aquells que pels motius que fossin
> utilitzaven programari privatiu.

Idò passa que jo uso Gmail amb coneixement, just el que intento
transmetre com a ingredient bàsic de la llibertat.

> Em dona la sensació que encara creus que vaig en contra de tot el que
> tu defenses, i no és pas això.

De tot no, però projectes frustracions personals que introdueixen
soroll que fins i tot et desorienta a tu.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.