A veure, perque em sembla que he tirat foc a unes brasses que no volia pas
atiar. Simplement ho he trobat un escrit divertit i he pensat que es veritat,
que moltes vegades ajudar a algu a muntar-instal·lar un ordinador et
converteix en el suport tecnic gratuit de molta gent sense voler.

En primer lloc, tot i que he llegit que el Pere havia deixat la llista a
partir d'una enganxada, no he tingut temps per recorre enrera la llista i
saber quina enganxada era. No llegeixo tots els missatges.

Ara, m'hagues jugat un pesol, i crec que hauria encertat, si m'haguessin
preguntat amb qui s'havia enganxat.

En aquesta llista es produeixen de tant en tant enganxades i no passa res,
pero quan aixo succeeix, generalment, un cop tothom ha dit el que havia de
dir, es deixa el tema aparcat.

No te sentit continuar discutint quan tothom ha expresat el seu punt de vista
i ha rebatut els arguments de l'altre.

De fet es contraproduent, ja que hom nomes acosegueix que l'altra persona
continui reforçant-se en els seus plantejaments. I quan mes el pressionis
perque reforci els seus plantejaments, molt mes temps trigara a
abandonar-los, encara que en un futur es demostressin eventualment erronis.
Que no dic que sigui el cas de ningu.

En canvi, quan deixes la discusio quan ja no hi ha res a aportar que no sigui
repetir alguna de les acepcions, us sorprendrieu de veure (suposo que molts
de vosaltres ja ho hagueu detectat) com, passat un temps, i si els teus
plantejaments son verosimils, la gent que s'havia oposat amb tanta vehemencia
a les teves tesis, de cop, es torna defensora aferrima de les mateixes.

Perque en una discusio no donem mai la rao a l'altra, pero aixo no vol dir que
no raonem el que es diu, deixant que el nostre cervell conscient o
incoscientment, contrasti els plantejaments i esculli, si escau, el punt de
vista que ha estat rebaten. Pero mai directament a la mateixa discusio.

Dit aixo, crec que en el mite de la caverna, el que es demostren son tres
coses:

a) Que per molt bon filosof que fos, en quan al tracte personal el Plato no
era mes que un capullo si no era capaç de fer moure la gent cap a fora de la
caverna, i que una posicio frontal i insolent no aconsegueix pas moure a la
gent, perque la gent, si es mou, ho fara per propia voluntat, i no perque
algu els vagi dient "idiotes mes que idiotes, sortiu de la caverna".
b) Que molta de la gent que es va quedar dins de la caverna i no van voler
sentir a parlar del que havia fora, realment, eren els mes intel·ligents de
tots. Que si hom ha arribat a un punt d'armonia en la seva vida, amb el que
costa, no te perque moure's d'alla on esta. Aixo no treu que molts altres no
volguessin sortir-ne per por.
c) Que per molt convençut que estigues dels seus plantejaments, despres va
sortir amb la xorrada del mon de les idees i que per tant, i sota el meu punt
de vista, estava equivocat i la llum que ell veia no era pas la sortida de la
caverna sino un mer miratge.

Total, que demanaria als nous en aquesta llista:

a) Que parlin de tot i no nomes de Codi Lliure. De fet, proposo que el tema
del codi lliure no el toquem durant una colla de dies. El dia que a algu se
li acudeixi modificar el sasser per començar a esborrar els discs durs de
tots els ordinadors del mon (tard o d'hora algu ho fara), ja en tornarem a
parlar.
b) Que su us plau, els que han vingut nous a la llista, procurin ser mes
considerats amb els demes i menys criptics en les seves redaccions. Ja se que
en comparacio amb d'altres llistes, com les de bulma.net, en aquesta llista
estan sent molt mes considerats i redacten millor, pero es que aquesta llista
ha sigut sempre extrema en la seva redaccio i consideracio als altres, i a
molts ens agradaria que continues sent aixi.

Be res mes, si hom considera que jo he sigut responsable de qualsevol dels
malsentesos que s'han produit. Demano disculpes.

Una abraçada,

Eduard Pertiñez

A Divendres 24 Setembre 2004 00:29, Esteve Valentí va escriure: