> Hola colla, aquests nadals traduire un programari al catalá.
> l'arxiu que m'ha enviat l'autor, es en format Arxiudioma.rc. Si, acabat
> amb RC. Sols el puc obrir amb WordPad.

Habitualment els fitxers RC són fitxers ASCII, que es poden editar amb
qualsevol editor de textos. Els RC defineixen els recursos (missatges,
gràfics, menús, etc...) de les aplicacions, que es compilen amb el
Compilador de Recursos.

La traducció dels fitxers RC és una tasca força simple. Un exemple bàsic és:

// Menu
//
IDR_MENU1 MENU DISCARDABLE
BEGIN
POPUP "&Fitxer"
BEGIN
MENUITEM "&Sortida", ID_MENUEXIT
END
END

Aquí defineixes un menú pop-up "Fitxer", amb una única entrada (Sortida).
Cada una de les opcions té la seva pròpia tecla acceleradora (F per Fitxer i
S per Sortida). En aquest exemple, l'únic que has de traduir són les cadenes
que hi ha entre les cometes.

Per a la traducció del programa, et serà molt útil un parell de recursos que
hi ha a la web de Softcatalà:

* Recull de termes
<http://www.softcatala.org/projectes/eines/recull/3.0/recull.htm>

* Guia d'estil