El Dissabte 12 Febrer 2005 11:39, Josep Payo va escriure:
> Benjamí: tu que has escrit i escrit i col·laborat amb aquesta mena de
> coses, no trobes que en hi ha que tenen tota la pinta de ser sot
> empreses de hasefroch?

Els diaris escriuen pels partits que els subvencionen i les revistes per les
empreses que posen publicitat.  "La gent" és el de menys.

Hi faig coses, me n'envien la tira per correu però ni els hi llevo el plàstic,
no m'interessen.  Si les llegeixes tot és bo, tot t'ho compraries. Parlen de
tecnologia però no dels seus efectes socials, ètics ni de com usar-la perquè
estigui al teu servei, no tu al seu.

La cadena de producció és ben penosa:

- Corporation treu producte meravellós.

- Agència de comunicació redacta nota de premsa explicant el meravellós que és
el producte i quan brillant és la Corporation que l'ha fet.  Empastifa a tots
els medis.

- Agencia de comunicació fa àlbum amb el recull de les Nota de Premsa
publicades.  Sovint són copipastades de la seva, on tot era fantàstic.  A la
Corporation queden satisfets i confien en l'agencia per les properes notes.

- Comercials de les revistes que han fet copipaste de la nota de premsa,
visiten la Corporation abans de que se n'oblidi per aconseguir que comprin
publicitat.  Per això és molt important no ser crític amb les notes de premsa
ni afegir cap opinió.

- La tirada és important per poder dir que "la revista està a les taules de
nnnnnnnnn executius amb capacitat de compra", i per això es solen regalar
subscripcions a tort i a dret.

Hi ha alguna excepció en revistes que rasquen tutorials i proves més o manco
tècniques de maquinari, no només ressenyes.  Tot i això, en quant a
programari sovint analitzen programes que costen molts diners i que fan que
l'usuari depengui dels formats patentats amb els que guardarà les seves
creacions.  Escullen aquests per aplanar el camí del comercial: "fem un
curset del vostre programa".  Si es pensés en el client que paga el preu de
portada, s'hi escau més explicar com va un programa que fa de tot i no li
costarà cap llicència ni delicte aconseguir-lo, no?

Evidentment tot plegat cansa i el sector ha caigut molt en tots els sentits:
econòmic i de qualitat.  Per això ara hi faig molt poca cosa.

Planeta és el darrer que vaig deixar, quan em van dir que fer més feina per a
ells. Era fer tutorials, pagaven prou bé, però pencar tant explicant com van
aquells programes penosos no és bo per la salut, cal fer lloc perquè arribin
coses saludables :)

Un parell de coneguts del ram em diuen que puc enviar articles sobre
programari lliure, perquè comença a interessar als encorbatats... però cada
pic que repasso el tictac del sector, s'em passen les ganes :)

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.