Dolços amics,

El diari va quedar interromput, precisament just abans del dia D hora H.

Han passat els mesos i ara, amb més serenitat, hem permetria -amb la vostra
indulgència- posar al dia els esdeveniments d'aquest mesos.

De nou, mercès per la vostra comprensió

Ul·lisses
-  -  -  -  -  -  -  -  -

LA PUNTA DEL PARALLAMPS

Fa pocs dies estava parlant amb un possible client, instal·lador de parallamps.
Hem va comentar un fet que segurament la majoria de nosaltres desconeix: Tota
l'energia d'un llamp es concentra a la punta del parallamps.

M'explico: El parallamps és composa d'una punta a dalt, un cable conductor i
una "llança" de coure, clavada a terra.

Un llamp, al contrari del que pensem, no baixa del cel a terra, a través del
cable, sinó que puja la tensió de terra fins a la punta -la positiva, crec
recordar- mentre que des dels núvols baixa la negativa, neutralitzant-se just a
la punta.

El resultat és que podriem estar amb la ma agafada al cable conductor del
parallamps i no sentiriem absolutament rés mentre caigués el llamp... Això
diuen.

Reprenc el tema central del blog: La separació, i en els escrits anteriors, el
fet de que s'acostava el dia D, Hora H.

I aquí ve el símil del parallamps:

Tota la tensió de la separació va saltar en un instant breu, curtíssim:

Anant a baixar el darrer paquet del tresllat, anant a penjar les meves claus
del pis a la vora de la porta, ella s'hem atança i hem dona un petò als llavis:
"Gracies per tot"

Sempre recordaré aquell instant inesperat, aquell llamp que hem va caure a
sobre...