Bon dia colla:

Ja que toquem el tema de que pot o no despistar al conductor ... es massa llarg i no ens ficarem d'acord.

Potser s'hauria de començar pel començament (valgui el duplicat) .... se que es un tema polèmic y que hi han molts matisos. Però potser s'ha de començar a dir que el carnet de conduir el treu tothom ... es qüestió de calers i temps ... i tothom esta preparat per portar aquesta maquina ?.

No tothom te la traça de fer bricolatge a casa, tens totes les eines, i per posar un tac alguns foten la paret a terra. Es el mateix al conduir, tothom es capaç de fer-ho. No hi han limitacions. Però fer-ho be ja es altra historia.

Home que donin com causa de accidents a qui fuma al cotxe es un pel .... agosarat (no se en que es basen) .... distraccions? posaré causes que també son causes d'accident però que mai es poden demostrar. La causa sempre serà una distracció:

- Sortir de casa amb el temps just i trobar-te amb un follon a la carretera, nervis i carreres per arribar a la feina a l'hora.
- Problemes personals a casa. Perdoneu, pajes mentals que et fots, el cap com un timbal i que fan que no et concentris a la carretera i en lo que estàs fent. (d'això a milers) .. però clar, qui ho mesura? qui fa el test?. en base a que?
- Al tornar de un dia amb molt problemes, cansat i baixa estima personal, amb la bronca recent del cap i saben que a casa quant arribis no et diran ni hola i que el panorama es desolador.

Tot això no es un perill? per posar-ne pocs. Es ha dir, l'estat d'ànim de tots els que conduïm, aquella agressivitat que veiem al demés i no a nosaltres mateixos.

Parlo del estat de les carreteres? potser ja ho vaig dir, algú a conduït al nus de la Trinitat de nit i plovent? quant cops s'ha donat la culpa al estat de l'asfalt?

Aquí, en un poble, es perillós conduir a les 8 del matí .... o vens abans o després però al voltant de l'hora en punt fan unes carreres brutals, a sobre tots van clapats ... acollona. Sincerament val mes que fumin i que s'ho agafin en calma, que no ve de 2 minuts. Triguem 10 al polígon.

Per tant, siguem seriosos ... a veure si tota la culpa la te el mòbil i el tabac ... i que mes (i consti que no els defenso). D'accidents hi han de milers maneres, per mi el principal es no coneixes el propi cotxe, les seves limitacions i a un mateix (el mes important) .. per la meva experiència (soc comercial) es principalment això. Saps les vegades que he vist que la gent no "dibuixa" la curva, si no que fot cop de volant? .. pensen que les carreteres son scalextrics o un vídeo joc. Potser fins hi tot el cigarret calma l'angoixa (algú ho ha mesurat?). No, no està de moda, queda be davant l'opinió publica, netegem consciències.

Cada cop que baixo a Barcelona em trobo desenes de cotxe que van pel mig de l'autopista sense avançar a ningú a 100 kms/hora ... compleixen la llei? home si no mes es tracta d'això ja tenen la consciència tranquil·la. Es una tema de lleis ... ves quina cosa !!! Lleis aquí, a un altre lloc. L'estiu passat vaig estar a Paris, allí tothom parla pel mobil (a peu i conduint), no se si es legal o no, però ... pel carrer, travesant el pas de peatons tothom amb el mobil pegat a l'orella, estaven atens els peatons?. I al cotxe? em va xocar molt. Allò es trànsit !!!

No mes he tingut un accident en ma vida (toco fusta, ... el meu cap) i va ser estant parat a Fabra i Puig un dissabte a les 8 del matí ... un BMW en va entrar fins just darrera el meu seient !!!! .. afortunadament anava sol. Quant va sortir l'ho me em diu .. (això fa anys) - però si porta ABS !! i que pensava que no s'havia de frenar? ni fumava, ni parlava per telèfon, ni res .. jo el vaig veure venir pel retrovisor, fins hi tot vaig veure com allargava la ma cap al seu acompanyant perquè no piques al vidre ..... jo vaig acabar mirant el sostre del cotxe amb el seient trencat.

He dit que no he tingut cap accident .. bon conductor? ni de broma. Com tothom, sort .. senzillament això.

En fi, es un tema polèmic i que no te fi ... ho deixo. No ens ficarem d'acord.

P.D.: Ara porto un cotxe automàtic (les mans al volant), controlador de velocitat (no cal mirar el quadre de velocitat) i kit de mans lliures ... també podria dir que canviar de marxes es un perill, deixes el volant sovint .. no ho diré, però al temps ... això també potser causa d'accident. D'aqui uns anys obligatori.

Be, ho deixo que m'enrrotllo massa ... fins després.

----- Original Message ----- From: "Josep M Puig" <[EMAIL PROTECTED]>