El Dimarts 01 Març 2005 20:27, Ramon va escriure:
> Ostres.. .. jo el tinc en una maquina que de moment te Win XP
> - per tant las meva pregunta es referida al Win XP

Si és un Windows, millor desinstal·la, que sempre queden engrunes de
l'anterior i després tot plegat degrada.

A partir d'aquí, stuff només per qui vulgui saber més sobre la diversitat
bítica:

-----8<----------------------------------------

És molt pràctic que hi hagi una manera fàcil per saber per on s'ha escampat la
instal·lació d'un programa i així tenir controlat el que hi ha al disc.

Per altre banda, en quant als programes, les solucions com l'arxiu en arbre
del botó inicio són insuficients per sistemes on hi ha milers de programes
instal·lats --perquè no hi ha restriccions i van caient amb facilitat.

Una bona solució està en un sistema d'arxiu pla per saber què hi ha al disc.
Un poc com fa del.icio.us amb els bookmarks, Flickr amb les fotos o GMail amb
els correus: tot barrejat, pla, però etiquetat.

En el cas dels GNU/Linux basats en l'instal·lador RPM, hi ha una base de dades
amb etiquetes per cada arxiu i es pot consultar.  Es tant fàcil com escriure

rpm -ql gimp

i llista tot el que forma gimp i on està.  No ho copio perquè és llarg, però
es poden treure subllistes.  Per exemple:

rpm -qd gimp

només llista quins arxius de documentació i ajuda porta:

[EMAIL PROTECTED]:~> rpm -qd gimp
/usr/share/doc/packages/gimp/AUTHORS
/usr/share/doc/packages/gimp/COPYING
/usr/share/doc/packages/gimp/ChangeLog
/usr/share/doc/packages/gimp/NEWS
/usr/share/doc/packages/gimp/README
/usr/share/doc/packages/gimp/README.i18n
/usr/share/doc/packages/gimp/README.win32
/usr/share/man/man1/gimp-2.2.1.gz
/usr/share/man/man1/gimp-remote-2.2.1.gz
/usr/share/man/man1/gimp-remote.1.gz
/usr/share/man/man1/gimp.1.gz
/usr/share/man/man1/gimptool-2.0.1.gz
/usr/share/man/man5/gimprc-2.2.5.gz
/usr/share/man/man5/gimprc.5.gz

rpm -qc programa

només els arxius de configuració del programa.  Si estem davant un arxiu i no
sabem a quin programa pertany (per si el volem actualitzar, per saber què hem
de desinstal·lar per esborrar-lo, etc), tenim el paràmetre qf:

[EMAIL PROTECTED]:~> rpm -qf /bin/ls
coreutils-5.2.1-23

I així anar fent, RPM és immens :)

--