Jol, no sé si et servirà d'ajuda el cas que t'explico.

Vaig estar 1 any vivint a Alemanya i allí (no sé com,
suposo perquè en algun lloc debía constar que estava
batejada) constava com a catòlica.

Quan treballes, si ets catòlic, és obligatori donar un
% a l'esglèsia catòlica (suposo que ho deuen fer amb
totes les religions). Una altra companya catalana, que
no volia pagar aquest %, va anar al lloc on ens van
fer els permisos de residència a dir que s'havien
equivocat, que ella no era catòlica i que ho
treguessin. Per poder-ho fer (desprès d'alguns
problemes perquè no la creien i deien que ho feia per
no pagar) va haver d'anar a un capellà catòlic que li
fes un document certificant que ella no era catòlica,
una espècie d'excomunió o algo així (el capellà tampoc
li volia fer en un principi). Amb aquest document li
van treure la "creueta" on deia que era catòlica.

No sé si aquí també serveix que un mossèn et faci un
certificat... El que no sé es on s'hauria de presentar
ni on podries demanar informació sobre el tema...

Sílvia

--- Jordi Falcés i Valls - Jol