En/na jagtu ha escrit:
> Hola,
> Lo que el Mandrake 7 es antic, es veritat però es l’únic que em permet
> instal•lar un portàtil vell  que tinc. En quant a altres versions en tinc per
> parar un tren: Mandrake 7, 8 ,9, 10, fa anys que els compro amb revistes, Red
> Hat  Fedora, varies Devian fins i tot l’última versió que va sortir amb un
> llibre de Anaya, tinc Linex, Catix.

Segurament qualsevol distribució actual es molt més fàcil de
personalitzar per a un bon funcionament en màquines antigues.

Jo en un laptop antic un Celeron 700 hi tinc una Mandrake (Mandriva)
10.1 amb tot l'escriptori gràfic Gnome, i hi va de perles. En un client,
per a fer probes, fins i tot la vaig muntar en un PII a 350 MHz, i rula
força be amb Gnome també. Fen-li 4 ajustos. Està fent de escriptori i a
més de mini servidor de correu (postfix) i mini intranet (apache).

> La Catux crec que no la tinc hi era a la taula però no el vaig agafar, però si
> que vaig estar a la taula on hi havia alguns il•lustrats que en sabien un pou,
> be no em vull allargar però crec que sembla que en els col•leccioni els Linux,
> pero mai l’he tingut instal•lat en el meu ordinador principal com he dit el
> tinc en un portàtil vell que el tinc gairebé sols per Windows 98 amb Office 97
> com a màquina d’escriure i poca cosa mes i el dit Mandrake 7.

Si només el tens com a màquina d'escriure raó de mes per a tenir-ho amb
una distribució que et permeti personalitzar l'equip per al que vols i
un open office o en quant a rendiment poder millor el Abi Word.

> Lo de traduir jo l’ajuda de Gimp dons “va ser que no” això es feina dels que
> han traduït el programa no per que jo no ho pogués fer si sabes prou angles
> però si diuen  Gimp està en català s’entén que si necessites ajuda també la
> tinguis en català es bàsic crec jo.

La teva opció es aquesta, es vàlida com totes, però no exigeixis mai a
qui aporta la seva col.laboració traduint programes de forma 100%
desinteressada.

> Per treballar en Linux has de defensar-te be en angles, dons gairebé totes les
> 8000 aplicacions (mes menys ) que te la Debian son en angles i com to fas
> així.

En aquesta vida, cada cop es més necessari mig entendre o defensar-se en
angles, no només en el mon de la informàtica. De totes formes, et
sorprendries com ja t'han dit de la quantitat d'aquests programes que
estan ja en catala. A part d'això, segurament els que realment et poden
interessar com a usuari son precisament els que més fàcilment es troben
traduïts.

De tots els 8000 que du una debian (o els que siguin) quants i quins
creus que realment n'usaràs? I quants dels que realment usem estan en
català total o parcialment? seria una bona estadística a fer, no?

> Lo del programa de comptabilitat si recordo que vares ser tu Benjamí el que no
> els vas recomanar.

Un xic de temps, no? Recoi o vols tot avui?

> A me’n oblidava també m’he baixat dues Ubuntu la amd64 i una 386 que no he
> instal•lat encara.

Prova-les, es una molt bona opció. Poder més fàcil de d'instal.lar i de
posar en marxa encara que la Mandrake (Mandriva), tot i que en màquines
antigues també has de filar un xic prim per a que rendeixi correctament.

> Tu Benjami domines el tema per que et dediques a això crec.
>
> El Kino el conec dons amb la Catix tambe ve, quant instal•li un linux en una
> màquina decent l’incorporaré el Kino per editar vídeo.

Ànims! Prova'l
Jo l'he de mirar, he de passar a pelicula (DVD) unes sèries de
fotografies i segurament ho faré amb el Kino:

> Els Corel, Photo-Paint, 7 comprads de fa anys en espanyol i ara tinc la 9
> tambe
> en espanyol i son programes facils per a fer anar, per retocar una fotografia
> tinc mes per ma i domino mes el Photo-Paint com he dit el Gimp no m’agrada
> tan,
> amb el Photo-Pain retoco al mateix temps Brillo, contrast i Saturació amb el
> Gimp sols Brillo i contrar, la saturació es a banda.

Si en castellà si, i en català?, n'hi algun d'aquests en català? I
aquests si que cobren i viuen d'això ( i de prescindir de les llengues
minoria tries).

> Be no us vull cansar.

Eh, jo tampoc vull!

> Salutacións