Hola Benjamí.

Primer de tot.
He posat el SuSe 9.3 sobre el kubuntu. Em detecta quasi tot el hardware
i crec que m'hi entendré millor... també em munta els dics ntfs, encara
que no m'hi deixa escriure.

En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

El Dijous 16 Juny 2005 18:54, Esteve Valentí va escriure:
També pots usar un USB drive.
Ni kubuntu hi suse em detecten el llapis usb... si més no a l'endoll
on el poso.
On està el hardware del que no s'han trobat drivers?
A hardware no detectat?

Cal compilar, però no passa res:  Hi ha un arxiu, l'INSTALL que et diu
com. Anar al directori on l'has descomprimit (amb cd) i fer córrer:

./configure
això a la linea de comandaments?
make install
a part de compilar-ho... ja queden els drivers instal·lats?

Amb el make install sí. Per això s'ha de fer com a root, perquè els binaris els posa als directoris per programes (els bin/ que només pot posar-hi coses el root).

No aconssegueixo fer-ho....
Vols dir que no han d'estar els fitxers a una carpeta en concret?

Mirant les intruccions faig:

F4 per obrir la consola a la carpeta on hi ha tot (al kubuntu no trovaba la consola)
./configure
make (aquest no se si cal... ho veig a INSTALL i aquí ja dona error)
su -
contrassenya
vaig a la carpeta
make install (i dona error...?!?!?!)

No et puc passar el que diu exactament, està grabat a la partició i ara és ReiseFS.

Normalment cada dispositiu USB té un codi (són coses que es veuen a un nyu :) a un lloc d'etc/ (on estan les configuracions) diu que pel codi tal correspon el driver amb nom qual (un binari, el que has compilat), i el carrega.

Es sap que està carregat amb lsmod, surt el nom després d'endollar la cosa USB.

Si no el carrega, es pot fer a mà amb modprobe nom_driver.

M'ho pots explicar com P3 també?   :-)

Entrar nom de comandaments a la línia no és complicat i es fa molta via: escrivint les primeres lletres i polsant la tecla tab, aniràs completant els noms tant de programes com de directoris, arxius, etc.
Al Konqueror man:comandament.

També hi ha les info

info comandament
Ho he vist, està molt bé.... el /? del DOS però del segle XXI

Em feia gràcia kubuntu per apt-get, però em sembla que m'aclariré
més amb el SuSu... si es que puc configurar el mòdem

--
Adéu

Esteve Valentí
[EMAIL PROTECTED]