Bones:

Dons, després d'un dies de vacances, ja som aquí .... vius ... tal com ho dic. :-))

En primer lloc dir que l'hotel que vàreu recomanar de conya http://www.springhousehotelrome.it ... tranquil, situat al costat de la parada del metro i amb un tracte i confort correcte. Recomanable. Agraït al Toni i al Benjamí.

Feia 20 anys que hi havia estat .... estava com ho havia deixat ... tot trencat i sobre tot ... molt brut (la primera es una conya, la segona es real, per no dir un fàstic).

La meva visió del viatge? dons que s'hem fa difícil de recomanar a ningú que consideri un amic .... he vist de tot (o casi). M'han intentat robar. Vaig enganxar una parella, que fen-se passar per turistes, m'estaven foten la ma a la butxaca per treure'm la cartera (que no portava, no mes DNI i bitllets sueltos, la resta al hotel). Vàrem presenciar un intent de robatori espectacular dins del mateix metro ... allò que "si no lo veo no lo creo" .. pobra dona, quin susto es va portar, ens vam portar ... .menys mal que no ho van aconseguir (compta amb les aglomeracions ... son provocades).

També vàrem agafar el pitjor taxista de Roma (suposem) .... circulant en contra direcció. Imagineu la Diagonal, avançant als altres conductors que estan parat al semàfor vermell pel carril esquerra que hi ha després de la doble linea continua .... foten bronca a la gent que venien de front i als que estaven parats :-O .... al·lucinant !!. Això durant 10 minuts fins arribar al hotel .... "agafant el mòbil i xerrant pel descosit" .... un viatge de insomni !! (es barallava amb tothom i naltros agafats com podiam a les anses del sostre i resant).

Que dir de trànsit? .... caòtic, però ordenat. No vaig veure cap pinya ... deuen portar algun sensor especial, sino, no s'enten .... aqui estariam tots engaxats en qualsevol encreuament ...... ratlles blanques a terra? s'els hi acabat la pintura ... els pasos zebra es veuen al costat de les boreres. Que com les vam creuar? amb casc i resant ... al final ja no teniam por .. però el primer dia, al no estar acostumat dons ....

Be, del cinturó de seguretat no saben que es. Aquí, per la posició del cotxes veiem quant carrils hi ha en un carrer .... allà poden haver 2 i pensar que en son 5, ni un al seu lloc, no fos que algú el coli .... i es cola tothom ... ruc l'últim, es el lema. Per tant, en cotxe propi a Roma ... ni de broma .. i consti que com conductor habitual he vist de tot. Madrid es glòria comparat. M'agradaria saber quant val l'assegurança ... si es que en porten, que tampoc m'estranyaria.

Del Vaticà .. que voleu que os digui? .... si ho tenia clar, ara encara mes ... ni un duro a l'iglesia ... estan podrits de diners .... Quant vaig deixar Roma fa 20 anys estava amb mans de la màfia .... han canviat d'amo ... tot es d'ells ... mitja Roma es seva, si no es sencera ... com deia el enyorar Gila "això es una multinacional .... i van començar amb un pessebre !!" ....... traslladat als actuals dies crec que aquesta gent va utilitzar els martiris com alguns fan amb el morts d'ETA .. m'explico?

Ara entenc perquè els terres de Empúries estant tapats amb sorra .... no es perque no es deteriorin es perque els capellans no s'els emportin al Vaticà ... son uns lladres, van arrasar amb tot i amb l'excusa de les donacions ...... en fi ... que vaig sentir vergonya. Se que es un tòpic, però com tenen pebrots de dir que son pobres? si hi han mes iglesies que bars .... i a cadascuna mes luxosa.

Les ruïnes .... espectaculars ..... però .... molt deixades .... val, tot costa calers, però amb la quantitat de turistes que hi han, menys envestides rovellades podrien haver .... sembla que ho facin expressament perque es vegi vell ... entre poc i massa .... qualsevol monument aquí esta molt millor cuidat. Es evident que Roma te nom, però que no es descuidin ....

Com curiositat ens va sobtar l'utilizatció del mòbil ..... es notava qui era romà i qui era de fora ... els romans eren uns que anaven enganxats a un mòbil. Era curiós veure a quatre en un cotxe i cadascú parlant .... compta, que potser es parlaven entre ells .... el que si estava clar es que les factures no devien ser les d'aqui .. o es que guanyen molts calers.

En fi, que volia fer 5 cèntims i casi faig l'euro ... aquesta ha estat la nostra experiència.

P.D.: Per pebrots vàrem veure al Papa .... sense voler davant nostre ..... feia l'arribada a Sant Pere ... quant marxàvem .... guardia suïssa formada inclosa ... un fanatisme acollonant ... _______________________________________________