L'Eduard Pertíñez contestà a quelcom que havia escrit jo:

> Noi, aquesta no me l'esperava.

    Hola, Eduard i tothom,

no siguis tan modest, home. Sovint ens ofereixes unes anàlisis
impagables i que veient com està el pati, representen una ale-
nada d'aire fresc.

> Moltes gràcies.

De res. No es mereixen. ;-)

> Si puc ajudar a aclarir-les...

No cal, ja que eren més aviat de  caire  positiu.  Us  reenvio
l'e-mail que vaig enviar al Parlem, encara que allà  també  hi
ha les respostes a l'e-mail original de l'Eduard sobre el  te-
ma.

Únicament he tret algunes qüestions sense importància que eren
pròpies del Parlem i que no tenen gaire sentit a la llista  de
l'Internauta.

> Estic d'acord.

Malauradament, és així!!!! :-((((

> I, parafrasejant al gran Sandro Rossell: "Estem anant amb el
> lliri a la mààà, i ens la fotran per darreeeeera!" (no em sé
> la cita exacta ;-) )

Ens l'estan fotent pel davant, pel darrera, des de  dalt,  des
de baix, per la dreta i per l'esquerra, igual com  si  fos  un
màgic que ens està fent el seu numeret i n'hi  ha  que  encara
s'ho estan mirant embadalits, sense adonar-se de què ens estan
fent ni adonar-se de què va la pel.lícula.

Això ho vaig dir jo mateix. Després de llegir  altres  e-mails
sobre el tema, no puc fer res més que reafirmar-me al  respec-
te.

Si d'alguna cosa els catalans som campions mundials, és de fo-
tre'ns pedrades contra la pròpia teulada!!!! :-((((

> La veritat és que, pel que he estat llegint sobre el tema,
> com a mínim la conquesta de Mèxic si que va ser duta a terme
> per catalans com el Ferran Cortés...
>
> http://www.bcngrafics.com/xpoferens/c19.html
>
> ...amb el que no podem desvincular-nos de la criminalitat de
> la història.

No et dic que no, però en qualsevol cas, al país veí  en  això
ens guanyen per golejada. És el seu tarannà i no crec  que  hi
hagi res a fer, a banda de treure'ns-els de sobre el més aviat
possible.

> El que sí que m'agradaría descobrir és què va passar realment
> amb les conquestes. És un altre "cuento" oficial que no m'he
> arribat a creure mai, que 200 caballers castellans vàren ser
> capaços de conquerir ells solets l'imperi inca o l'imperi
> azteca.
>
> Estic convençut que foren molts més i la majoria catalans,
> però un cop esborrat el rastre dels catalans de la història
> van haver d'improvisar una "quijotada" que expliqués el que
> va succeir.

Cal que els historiadors, tant de casa nostra  com  de  països
neutrals, ho segueixin investigant. Estic segur que encara ens
endurem més d'una sorpresa.

> No queda res per reclamar, per això el Bilbeny segueix viu!!

Sobre això prefereixo no fer comentaris.

> El problema, com hem pogut descobrir a la llista, és que el
> símil de la caverna de plató és curiosament toçut.

O el dels micos que apallissaven un altre, quan  aquest  volia
arribar a les bananes.

Eduard, no et deixis doblegar!!!!

En un altre e-mail deies:

> Ha d'aparèixer a tots els llibres d'història per la canalla.

No només als llibres d'història per a la canalla, sinó a  tots
els llibres d'història en general!!!!

De fet, quan ho vaig reenviar, aquest detall ja el vaig corre-
gir, quedant senzillament:

Tan sòlida que hauria de fer canviar d'immediat tots els
llibres d'història que s'editen a Catalunya.

D'una cosa sí que estic absolutament convençut i  és  que  ac-
tualment ens estem jugant si aconseguim inclinar el plat de la
balança cap a la independència o cap a l'assimilació definiti-
va per part d'Espanya!!!!

Per cert, una altra qüestió amb la qual més  d'un  es  quedarà
amb un pam de nas: sabeu què amenaça ara mateix  perillosament
que Catalunya pugui aconseguir la independència????

Doncs la contaminació electromagnètica, amb la telefonia mòbil
i les comunicacions sense fils al capdavant, per  la  senzilla
raó que les radiacions interfereixen els processos cerebrals i
impedeixen que la gent pugui pensar amb la normalitat  que  ho
faria, si no hi hagués la contaminació electromagnètica.

Vaja, que la gent mentalment es torna més "mandrosa". De  fet,
tenir la població narcotitzada amb les microones al poder  es-
tablert li va de conya.

Si algú em tracta de "sonat", igual que a  en  Jordi  Bilbeny,
serà un plaer!!!! ;-DDDD
                                    Que vagi bé tot. Adéu
                                            Hermann

Jo també seria ciutadà del món,