El Divendres 01 Setembre 2006 10:37, Txerra va escriure: > L'altre dia, quan vaig mirar l'adreça que ens va enviar en Benjamí, vaig > disfrutar, perquè és una opció collonuda de col·laboració sobre temes de > viatges... i que tots podem donar un cop de mà. > Però penso que potser no és exactament el que volem, crec... L'idea és > explicar els nostres viatges i impressions personals als altres companys de > la llista i gent que vulgui llegir-nos, sense que sigui una "eina" > professional.
Un wiki és tant complicat d'usar com ho és l'editor d'un blog, però a l'hora de crear *contingut pràctic en grup*, els avantatges que suposa són molt importants. Una cosa és la prosa d'un blog (mal dit diari si no s'hi escriu cada dia). No és una obra pràctica. Si hi ha una inexactitud, no passa res: l'autor ho fa així. Si quelcom s'hauria d'ampliar amb experiències pròpies tampoc: és el que explica l'autor i la nostra experiència no hi té lloc. En el cas dels textos pràctics, com ho és una enciclopèdia o una guia de viatges, són molt importants les petites aportacions i les adaptacions al moment. P.e. a partir de Nadal els bus de Londres seran de franc fins als 18 anys, avui ho és fins als 16. Si es publica a un blog, cal avisar a l'autor. Es pot fer amb els comentaris, ell haurà de llegir-lo i modificar el text. Hi haurà tants comentaris com canvis i l'article més currat tindrà un galliner als comentaris. Són una categoria inferior d'aportació que no fa costat a l'idea de feina feta entre iguals. Això fa que sigui més difícil que hom senti seu el lloc, i les aportacions baixen. Val, es pot donar la clau a tothom. Però aleshores la cosa es complica. Si algú hi posa bestieses, no és fàcil tornar enrere perquè no guarda còpies. Un wiki guarda totes les versions d'una plana, des del primer dia, i és possible fer varies coses: comparar els canvis entre versions, veure qui ha fet els canvis, tornar la versió actual a una versió anterior quan s'hi han amollat barrabassades. També subscriure's a un fil RSS amb els canvis i veure l'evolució de la informació. Ho recordo: un wiki és tant fàcil d'editar com un blog. Cada eina té el seu sentit. He vist a persones transportar grans paquets amb una Mobylette. El ciclomotor és clarament més fàcil d'usar que una C15, però no hi ha cap dubte del que necessita qui fa transports. En informàtica sol passar que és una cosa més nova, desconeguda, i hi ha qui usa ciclomotors per a distribuir frigorífics i ferraris per a portar els nins a l'escola «perquè els nins són el que més estim i per a ells vull el millor», així que jas el cotxe més car :) Vaig ser el primer en dir-vos de fer un blog amb cromos sobre cuina, i en Txerra va agafar la paraula. Em va semblar menys subjecte a canvis que no pas un lloc de viatges, perquè es tractava de relatar en primera persona visites a restaurants: hi vam anar tal dia i va ser així. Però tampoc aleshores no coneixia llocs tant fàcils com http://www.wikispaces.com per a obrir wikis. Tant com això: http://lacuinadelallista.wikispaces.com/ http://lacuinadelallista.wikispaces.com/hola ;) -- Benjamí http://blog.bitassa.cat .
_______________________________________________ llista de correu de l'Internauta [email protected] http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
