Bon dia:

Aquests dies se'n parla de la reducció d'alguns peatges. Doncs bé, potser ens falta informació, i/o no ens ho diuen tot.

La setmana passada he estat de viatge per la zona de Navarra-Euskadi. Acostumo anar acompanyat per la delegada de la zona i tenim molt temps per conversar. Uns apunts d'una sola comunitat ...... hi han més.

Als habitants de Navarra (siguin empreses o particulars) els hi fan un 50% de descompte en totes les "seves" autopistes. A les autopistes que no son de la seva competència tenen un 5% de descompte (sempre que es faci el recorregut d'anada i tornada en 5 dies). Això vol dir que si venen a Barcelona un dilluns i tornen a casa seva el divendres els hi fan el descompte. És molta pela ... ei, i sense embuts ni cues.

Així que no tothom paga el mateix ... es vergonyós, molt, que els de casa nostra no facin el mateix o algo semblant. No ho dic com critica a altres comunitats, regions, regnes, nacions, principats, etc .... en aquest cas els aplaudeixo (i consti que son del UPN o, dit d'altra manera, del PP) el que critico, i molt, es als nostres polítics per no saber-ho gestionar.

El que proposen, tinc entès, es fer descomptes als veïns (com si la resta no féssim servir-les) però a canvi han de comprar el "tele-tac" ... del que s'ha de donar una fiança (que mai recuperes) i pagar una quota anual (i ves per on, ho te en exclusiva La Caixa. Curiosament propietària de les autopistes). A Navarra fan servir una targeta, una senzilla targeta que es gratuïta.

En fi, que mentre alguns proposen que saber l'anglès tingui premi (el que parlem francès que ens bombin, a mes de carregar-se el català, ja em diran que volen que estudien els estrangers, el nostre idioma? perquè? no te sentit) d'altres faciliten la vida als seus ciutadans.

Altres dades: Aquest mes (publicat al seu diari) paguen 50 Euros a qui s'instal·li ADSL a casa seva ... i així anar-hi anant. Un altre exemple, paguen 60.000 pts mensualment a les dones que volen deixar la feina per tenir i cuidar a les criatures, un màxim de 6 anys. I les vídues cobren el salari mínim inter-professional.

Estic per canviar de nació, regne, principat, comunitat, etc., .... (quantes coses no sabem dels veïns?).

P.D.: Ara que no em vinguin amb que amb l'independència això es soluciona, aquesta gent no ho son i ho tenen, algo falla doncs. Si, es cert, no paguen els impostos que paguem nosaltres, però insisteixo, algo de culpa tenim nosaltres, no sempre ha de ser dels de fora, no?. Fa temps que ho vinc dient, no anem bé, estem perden molta energia en discussions que no porten en lloc.
_______________________________________________
llista de correu de l'Internauta
[email protected]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

Respondre per correu electrònic a