Es cert que aquells "23 anys de desastre per Catalunya" de fa 3 anys, ara es veuen d'una altre forma. Ara resulta que en Pujol era bo. Crec que el problema és de lideratge. Que voleu que us digui. Jo crec que molts ens veiem molt ben representats en la seva persona i creiem en el seu lideratge. Potser la seva assignatura pendent ha estat la successió. El tripartit no ha deixat clar qui era el líder, al menys fins que en Maragall (tot i que ha tingut que comptar amb el respecte de Ciu) ha donat el cop de puny a la taula. El Montilla, totalment d'acord amb en Pere, no el veig liderant un país, per molt eficaç i honest que sembli. Haig de reconèixer, però, que te acudits amagats. Em va fer riure molt amb lo dels "llibres de text gratuïts". Avui deia "que les empreses catalanes serien cada cop mes competitives". Totalment d'acord: Ho han de fer per continuar movent la cada cop mes pesada "maquinaria administrativa-fiscal-laboral-eco-loquevulgueupossar" sense petar (serveis) o fotre el camp a un altre lloc (fabricació). El meu pronòstic: Ciu tornarà a guanyar. PP quedarà fora (per ordre notarial), ERC també (per incompatibilitat amb el Zapatero i el retrocés que tindran) i ICV, també (per fer servir preservatiu). Crec que la Generalitat quedarà entre els dos grans. Acords puntuals amb els altres partits al llarg de la legislatura, els que vulgueu. I compte amb el que diuen, que hi han encara molts ajuntaments apuntalats amb tripartit i Ciu/PP.
@veure

----- Original Message ----- From: "Pere Castells" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Saturday, October 21, 2006 8:40 PM
Subject: Re: [Internauta] Continuem amb el tripartit


res a dir, coincideixo en l'anàlisi

p.d.: lo de "la mandíbula" t'ha sortit brodat :-))


----- Original Message ----- From: Joan Olivé i Mallafrè
To: [EMAIL PROTECTED]
Sent: Saturday, October 21, 2006 6:27 PM
Subject: [Internauta] Continuem amb el tripartit


Bona tarda,

Recordant les sensacións que resten d'empassar-me complertet el debat d'ahir, i els comentaris apareguts a la llista fins el moment, el primer que em ve al cap -i suposo que a tot Catalunya- es l'anyor per en Pujol

Si senyor, com el va trobar ahir a faltar tot Catalunya, els que el voten i els que no.

La sensació seria aquella de que l'amo de la fàbrica de tota la vida s'ha jubilat i ara l'hereu és un nebot amb molts estudis, molt master i molta collonada, però les coses ja no son com eren, i sols poden canviar per pitjor. Ara ja no hi hà aquell tracte ni amb el personal ni amb els clients. Ara tot va a toc de pito.

Inclús, fent el símil, els competidors de la fàbrica de l'exemple, li tenien un afecte, a aquell industrial. Encara que fòssin competidors, sabien que aquell industrial jugava net amb la competència i que no faria mai rés als altres que ell no volgués que li fèssin.

Ara les coses van d'una altra manera, ara tot es màrqueting, tot es imatge i estratègia -Al capdavall, collonades: Pujar els preus, augmentar en publicitat i anar tirant, mentre la mamella ragi... I molts empleats i clients ja se les veuen venir que la fàbrica no durarà massa temps, que sembla que els temps ja son uns altres.

Jo, per raons personals, he desenvolupat una veritable hipersensibilitat per la fanfarroneria. Com les persones que "senten" als seus ossos que el temps canviarà, jo, de veritat, quan li veig la mandíbula al susodicho, em poso nerviós, es que no puc amb ell. I suposo que ahir, mitja Catalunya, d'aquella de tota la vida, va sentir com un "mal rollo" de tanta fanfarroneria, com per fer seu el darrer comentari d'en Piqué, quan va acabar dient que a en Mas el perd la prepotència.

Tots sabem que la política parlamentària és com un teatre: Les coses es decideixen al darrere i quan surten a l'escenari, tot està assajadet i preparadet. Queda clar que els convergents saben que per poc que els altres puguin, pactaran un nou tripartit, aleshores sols els quedava jugar una carta: Anar o per la majoria absoluta o res.

Jo de veritat, es que si els convergents no era que tenien/tenen la plena convicció de que es repetia el tripartit, no veig honradament com podien desbarrar amb notaris, videos fastigosos ni collonades que els porten directes pel pedregar

Ara ja podem donar-li voltes a qué passarà després de les eleccions. Hi hauria la possibilitat de que en Montilla renunciés a la presidència deixant el lloc per en Carod. Els sociates alimentarien l'enemic, però el seu vot immigrant és molt impermeable -per aqui no els perden els vots, ells- en canvi, si la figura d'en Carod puja, literalment es reencarnaria en un nou Pujol i els Convergents sí que perdrien el que encara els queda.

En aquest escenari, evidentment, Unió Democràtica s'escindiria dels perdedors (Perquè aquesta coalició era sols per estar amb els que guanyen, no amb els que perden) i es passaria al nou PP post ultra dreta, amb en Gallardón, etc. etc.

I en Pujol ocuparia un lloc a l'enciclopèdia, se li posarien noms a carrers i places i al seu enterro hi aniria/aniriem una munió de gent -Repetiria els enterros massius de Catalunya, els de Verdaguer, Macià i Durruti) i de Convergència, en deu anys no en quedaría ni la memòria, com li ha passat a la UCD, que ara no li preguntis pas a un jove de vint anys si sap què collons va ser.

Doncs això, a veure si tenim sort, en el futur, que prou falta que ens farà.

Salut i bona tarda
Joan Olivé

_______________________________________________
llista de correu de l'Internauta
[email protected]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

_______________________________________________
llista de correu de l'Internauta
[email protected]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

Respondre per correu electrònic a