Самият виц

След установяване на Народната власт на 9-ти Септември се правят промени и в ежедневния бит на хората. Неграмотността се ликвидира. Премахват се буржоазни остатъци като двойните имена например. Някъде през 50-те се подема кампания за подмяна на неблагозвучни и грозни имена. Та предложили и на Вълко Гъзурчев да си смени името.
- Как ще си сменя името бе! Знаеш ли ти ние какви хора сме имали в Гъзурчевия род! И лоша дума за нас никой не е рекъл! Аз това име си го имам от рождение, хората ме знаят и уважават. Дума да не става!
- Да, ама излагащо звучи някак си "Вълко Гъзурчев". Смени го, имаш тази възможност!
- Добре пишете ме тогава "Иван Гъзурчев"

подсказка: през 50-те на власт е поредният "вожд и учител" - Вълко Червенков
поука: Човека прави името с делата си. Мислех сайта да е "Кирилизация от Първолет Каракочев" но името вече е заето. При 100% точно и оригинално съдържание името е без значение, стига да се помни лесно. А познатите ми шофьори когато кажат "Специалист" обикновено искат да (си) го качват на нещо.

Одговори путем е-поште