[Mentre risuona l'eco delle importanti dichiarazioni di segno jugoslavista
rilasciate pochi giorni fa dall'allenatore della squadra di pallamano della
Serbia, ricordiamo anche quelle del noto regista Lordan Zafranović, secondo il
quale "la Jugoslavia di Tito è stata il punto più alto della civiltà dei nostri
popoli".]

Vrhunac civilizacije juznoslavenskih naroda

1) Hrabra izjava selektora rukometne reprezentacije Srbije, Jovice Cvetkovića
(2018)

2) Lordan Zafranović: Titova Jugoslavija je vrhunac civilizacije naših naroda
(2016)

=== 1 ===

http://www.komunistisrbije.rs/hrabra-izjava-selektora-rukometne-reprezentacije-srbije-jovice-cvetkovica/

HRABRA IZJAVA SELEKTORA RUKOMETNE REPREZENTACIJE SRBIJE, JOVICE CVETKOVIĆA

Partija “Komunisti Srbije”  prenosi  tekst članka koji je objavljen na portalu
N1 22.01.2018.godine i u potpunosti  podržava stavove koje je u njemu izneo
selektor rukometne reprezentacije Srbije Jovica Cvetković.

Selektor rukometne reprezentacije Srbije Jovica Cvetković oglasio se povodom
burnih reakcija javnosti na njegovu raniju izjavu da “očekuje punu podršku
braće Hrvata u meču sa Francuskom” i objasnio zbog čega je to rekao.

Cvetković je u najavi meča sa Francuzima, između ostalog, rekao i da bi bio
sretan ukoliko njegovi igrači dobiju svjetske šampione i pomognu Hrvatima da
odu u polufinale.

“Vidim da je moja izjava izazvala burne reakcije, ali znam šta sam rekao bez
trunke kajanja. Četrdeset godina smo živeli kao braća, pomešane krvi,
zajednički slava, Božića i Bajrama. Bilo nam je lepo. Izrekao sam istinu koja
ne sme da se kaže”, rekao je Cvetković, a potom nastavio u istom tonu:

“Hoćemo li ćutati i pokazati da smo mrtvi, samo toga nismo svesni, čekamo da
nam jave? Hoćemo li našoj deci narednih 40 godina ostaviti pogrome, oluje,
klanje ili pak pokazati da postojimo dajući im delić našeg srećnog detinjstva
kada nismo znali za razlike među ljudima? Hoćemo li ih ostaviti u getima malih
državica ili otvoriti širinu naše prošlosti kada su nam svi putevi u svetu bili
otvoreni? Da li ćemo se zadovoljavati što ovakvi mali, ništavni, slepi,
predstavljamo klozet Evrope?”.

Iskusni stručnjak je istakao i da bi najbolje za sve na ovim prostorima bilo
ukoliko bi naučili da praštaju.

“Ne, ne bi trebalo zaboravljati, ali treba praštati zbog budućnosti koja za
našu decu na ovim prostorima zavisi samo od naše svesti. Baš me briga za sve
one politike koje nas dele, kao i za sve “velikosrbe”, “velikohrvate”,
“velikobošnjake, “velikoalbance”, koji našoj i svojoj deci kopaju
grobove”,zaključio je Cvetković.

(jan. 2018.)

=== 2 ===

http://www.6yka.com/novost/101087/lordan-zafranovic-titova-jugoslavija-je-vrhunac-civilizacije-nasih-naroda

Lordan Zafranović: Titova Jugoslavija je vrhunac civilizacije naših naroda

Piše: Merima Čustović / Objavljeno: 11.03.2016.

Nismo imali nikakvu politiku nakon raspada Jugoslavije. Nastao je grabež. Ti
bivši rukovodioci prebacili su se u nacionalističke stranke, bivši komunisti
postali su nacionalisti. Gangsteri su došli na vlast i opljačkali su vlastite
narode. Na vlasti je politička mafija, koja je organizirana po principu “ti
meni, ja tebi”.

Na filmskoj sceni bivše Jugoslavije Lordan Zafranović (70) slovi za jedno od
najboljih rediteljskih imena i najiskrenijih stvaralaca. Do sada je napravio
osamdesetak ostvarenja, a u većini njih je reditelj i scenarist. Teme bira po
strahu, šta bi se moglo desiti, a što bi trebalo biti upozorenje za gledaoce. U
vrijeme Jugoslavije stvarao je filmove koji su progovarali o zlu zbog čega je
često imao problema. Zbog dokumentarnog filma “Krv i pepeo Jasenovca”, bivši
hrvatski predsjednik Franjo Tuđman proglasio ga je neprijateljem hrvatskog
naroda. O dolasku nacionalizma upozoravao je kroz “Okupaciju u 26 slika”, a
zbog serijala o Titu i prijetnji HDZ-ove uprave na HRT-u, morao je bježati iz
zemlje, što je rezultiralo s nekoliko godina “izbjeglištva” u Pragu i Parizu. U
Pragu se Zafranović bavio pedagoškim radom na FAMU kao profesor režije.
Trenutno u Češkoj u produkciji češke televizije priprema “Moć ljubavi”, novi
film s ratnim backgroundom, koji će govoriti o dvojici braće Bosanaca.

– Film “Moć ljubavi” dug je prema vlastitoj sudbini, jer sam i ja jedna vrsta
emigranta. Braću po kojoj snimam film, upoznao sam, bili su mesari. Film je
iskušenje bratske ljubavi u odnosu na ljubav prema ženi. Sada tražimo pjevačicu
i plesačicu čudesnog glasa, koja čudesno pleše, a u koju se zaljube ova dva
brata – povjerio nam je reditelj.

U planu imate i film “Sarajevska princeza”, koji je potresna priča iz okupirane
bh. prijestonice, ali i sasvim drugačiji film “Karuzo”?

– “Sarajevska princeza” je prioritet. Već sam napravio nacrt budućeg scenarija
po istoimenoj knjizi Ediba Ede Jaganjca. Bit će vrlo emocionalan film o nesreći
koja je zadesila Sarajevo, o dobroti ljudskog bića, doktora koji pokušava da
spasi mali život, a s druge strane, istaknut ću tu bešćutnost međunarodnih
činioca koji su u to vrijeme bili u Sarajevu. “Karuzo” je dosta velik film i
rekonstrukcija je vremena u Splitu uoči Drugog svjetskog rata. Čekamo rezultate
HAVC-a da bismo počeli realizaciju sa tri produkcije, dakle, pored hrvatske,
još s češkom i francuskom.

Hoće li u “Karuzu”, kako ste najavljivali, igrati slavni Deni de Vito?

– Poznavao sam Karuza, bio sam dječak od 10-11 godina kada je on još bio živ i
frapantno liči na De Vita. Našao sam producenta u Francuskoj koji je stupio u
kontakt s njim. U principu, on je pristao. Čeka rezultate finansiranja, jer bi
se finansirao vlastitom produkcijom koju ima u Njujorku. Dakle, dali bismo mu
određene zemlje, Ameriku sigurno, gdje će distribuirati film da bi igrao u
njemu. Naravno da bi to bila jedna od najboljih varijanti, jer bi distribucija
filma bila u cijelom svijetu, a De Vito je veliki glumac, doprinio bi cijeloj
priči.

Ratom ćete se baviti u dva nova filma. Činjenica je da je rat sve poremetio pa
narodi bivše Jugoslavije nikako da se oporave i krenu naprijed. Imaju li danas
svoje identitete narodi nekada združene zemlje?

– Pokušavam se vratiti u jednu od tih zemalja, u Hrvatsku, od 2000. godine,
kada su došli na vlast socijalisti, misleći da su meni nekako bliski. No,
nacionalizam i mržnja koja je pumpana devedesetih, i danas su prisutni. U to
vrijeme tajno sam dolazio da posjetim majku i svoje i morao sam se skrivati,
jer je bilo opasno, bio sam na određenim listama za likvidaciju. Danas ima
elemenata neke demokratske situacije, po kojoj čovjek može po strani da živi,
ali je nacionalizam izražen. Ukoliko nisi u nekoj partiji, klapi, krugu koji se
već godinama vrti, onda nemaš šanse da uspiješ. Krug je tu zatvoren i, uvijek
kada sam ja u pitanju, pojavi se sumnja na čijoj sam strani. Zaboravljaju da
ima ljudi koji nemaju nikakvu stranu i da idu svojim nekim putem, da prave neke
svoje vlastite svjetove. Ulazak u tu nacionalističku vrstu ludnice ponovo s
ovim godinama i mojim iskustvom, skoro je nemoguć. Kada me pitate zašto sam u
Pragu, zato što ne mogu tamo.

Nastao je grabež

Jeste li zadovoljni izborom nove predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović i
ulaskom Hrvatske u Evropsku uniju?

– Ma, kakvi! Prijem Hrvatske u EU svi smo pozdravili, ali je ta zemlja na
periferiji Evrope i ostavljena je po strani. Sve skupa se odvija na nekom
nacionalnom planu, dovoljno je da kažeš da si Hrvat i to je kraj svega i
početak svega. Ne vjerujem da se bez nekih korjenitih promjena u toj strukturi,
koje bi trebale da vode tu državu, može desiti nešto bolje u narednih
dvadesetak godina.

Kako biste ocijenili političke garniture vlasti u zemljama bivše Jugoslavije?
Mislite li da narodi tih zemalja imaju šansi za bolju budućnost?

[...]
meni, ja tebi”. Ako pogledate samo Tuđmana, njegov mali unuk nije imao ni 20
godina kada je dobio banku da je vodi. Drugi sin mu je postao veliki producent,
a kćerka je vodila dvije-tri velike firme. Kako preko noći stvoriti 100 bogatih
familija ako one ne pljačkaju? Nemoguće je, bogatstva se stvaraju stoljećima.
Nažalost, nemamo političke elite i dok se ne formiraju autoriteti koji svojim
djelom garantiraju da će biti bolje za narod, da će se boriti za socijalno
poboljšanje, do tada nema ništa. Do tada će sve plivati u nacionalnosti.

Titova Jugoslavija vrhunac civilizacije naših naroda

Napravili ste veoma zanimljiv serijal o Titu. Rekli ste da je historijska
činjenica da je on napravio autentičnu zemlju i narode. Jeste li
jugonostalgični?

– Za čovjeka koji je prošao ta dva sistema, dakle sistem u kojem je Tito svojim
autoritetom držao državu na okupu i sistem kapitalističkog raspada Jugoslavije,
ne može se kazati da je jugonostalgičan. Sve civilizacije, kada su na samom
vrhuncu, padaju, pretvaraju se u prah i više ih nema, nasljeđuje ih nešto drugo.

Titova Jugoslavija bila je vrhunac civilizacije tih nesretnih naroda i smatram
da nikada više u svojoj historiji neće biti na tom nivou, s tim ugledom, s
takvom snagom, s tim socijalnim situacijama, u kojima su bili besplatni
školovanje, bolnice, ljetovališta, kada je cvjetala umjetnost…

Kritični ste prema stanju umjetnosti, stanju duha. Kako stvari mijenjati?

– Nemam formulu za to. Jedina je formula da se u svojim djelima sami pokušate
ustrajno boriti protiv zla i da ga na neki način prikazujete, da upozoravate
stalno na njega, da to treba, jednostavno, iskorijeniti. Jučer smo slavili
Aušvic.

To je poraz ljudskosti, tu se pokazuje da su ljudi, zapravo, najgore zvijeri.
To je ponižavajući odnos prema nama. Taj užas se desio faktički jučer, a
ponovio se faktički jutros u Srebrenici. Još vlada strah i jedan mali poticaj
negdje sa strane i može ponovo da pukne na isti način.

(Avaz <http://m.avaz.ba/>)

Rispondere a