From: keluarga-islam@yahoogroups.com [mailto:keluarga-islam@yahoogroups.com] On
Behalf Of sirrull-asrar
Sent: Tuesday, February 14, 2012 6:19 PM
To: keluarga-islam@yahoogroups.com
Subject: [keluarga-islam] RE:Pemerintahan Islam

[          ]

Share

Email

Earn

[          ]

FacebookTwitterGoogle+Lockerz GrabDeliciousDiggGoogle
BookmarksMySpaceStumbleUponRedditMessengerVodpodYahoo
BookmarksBeboMister-WongWordPressGoogle ReaderOrkutXINGEvernoteNetvibes
ShareStrandsPosterousBusiness ExchangeArtoTipdSmakNewsPlurkAIMYahoo
MessengerIdenti.caMozillacaBlogger PostTypePad
PostBox.netPinterestNetlogTechnorati
FavoritesCiteULikeJumptagsHemidemiFunPInstapaperPhoneFavsXerpiNetvouzWinkDiigoBibSonomyBlogMarksTailrankStartAidKledyKhabbrMeneameYoolinkBookmarks.frTechnotizieNewsVineMultiplyFriendFeedPlaxo
 PulsePingSquidooProtopage
BookmarksBlinklistFavesYiGGWebnewsSegnaloPushaYouMobSlashdotFarkAllvoicesJamespotImera

BrazilTwiddlaLinkaGoGounalogHuggDiglogNowPublicTumblrLiveJournalCurrentHelloTxtSpurlYampleOneviewLinkatopiaSimpyLinkedInBuddyMarksAsk.com
 MyStuffViadeoMapleWistsConnoteaBackflipMyLinkVaultSiteJotSphinnDZoneCare2
NewsHyvesSphereBitty BrowserGabbrSymbaloo FeedsTagzaFolkdNewsTrustAmazon Wish
ListPrintFriendlyRead It LaterTuentiEmailRediff MyPage

Google GmailYahoo MailHotmailAOL MailAny email

By Lockerz <http://share.lockerz.com/>

DIKUNCI DIDALAM BILIK.

Syeikh Suhaimi pun disuruhlah masuk kedalam sebuah bilik, lalu pintu bilik itu
terus ditutup dan dikunci dari luar. Didalam bilik itu kelihatan ada cukup
alat-alat untuk beribadat dan untuk bersuci. Tiap-tiap pagi ia di­beri segelas
susu dan sebijik roti, tetapi tidak diberi apa-apa lain lagi sepan­jang hari
dan malam, dan lamanya hal itu ialah empat puluh hari dan empat puluh malam.
Tetapi setelah habis masa yang tersebut itu tiba-tiba didapati roti itu masih
ada cukup empat puluh bijik, yakni Syeikh Suhaimi hanya minum susu sahaja
sebanyak empat puluh gelas sepanjang empat puluh hari dan empat puluh malam
itu, sedang roti-roti itu tidak dimakan olehnya barang sedikit pun.

Setelah selesai riadhah rohani selama empat puluh hari itu maka Syeikh Suhaimi
telah diizinkan pulang daripada situ, lalu iapun keluarlah daripada biliknya
itu dan memohon untuk meninggalkan gurunya tadi. Kemudian iapun singgah
disebuah masjid. Tetapi ketika ia masuk kedalam masjid itu tiba-tiba ia telah
terperanjat besar dan hairan, kerana ia melihat orang-orang yang sedang
berwudhu’ atau sedang bersembahyang disitu ada yang kepala­nya berupa kera, ada
pula yang berupa kambing, bahkan ada pula yang berupa anjing atau babi atau
lain-lain binatang lagi, namun ada juga yang tetap berupa manusia. Lalu terus
terfikir dihati Syeikh Suhaimi bahawa orang-orang yang sembahyang pun ada yang
“bersifat” seperti binatang­-binatang yang tersebut itu, apatah lagi
orang-orang yang tidak sembahyang sama-sekali, lalu Syeikh Suhaimi pun membaca
: “La haula wala kuatu illa billah. “

Peristiwa yang ganjil ini ialah hasil yang NYATA yang mula didapati dan dialami
oleh Syeikh Suhaimi, dan inilah satu daripada contoh ilmu-ilmu bathin atau
kasyaf yang Syeikh Suhaimi telah memperolehinya.

Maka pemandangan yang ganjil sebagaimana yang baharu tersebut itu boleh
dihilangkan dan ditutup ataupun boleh diadakan bila-bila masa di­kehendaki.

Kasyaf ertinya “mendedahkan” atau “membuka tirai atau penutup” maka “Ilmu
Kasyaf” ertinya ilmu yang hasilnya ialah seorang boleh melihat atau mengetahui
perkara-perkara yang ghaib, iaitu perkara-perkara yang orang-orang kebanyakan
tidak boleh melihat atau mengetahuinya.

HADITS QUDSI MENGENAI KARAMAH WALIULLAH.

Tersebut didalam kitab “Hidaayatus-Salikiin” karangan Sheikh Abdus Samad
Al-Falimbani (mukasurat11) bahawa Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda

Error! Filename not specified.
<http://heliconia.files.wordpress.com/2011/05/ayat-5.jpg>

Maksudnya : Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda : “Allah Ta’ala berfirman
(didalam satu Hadits Qudsi) : Apabila orang-orang menghampir­kan diri mereka
kepada Aku dengan seperti mengerjakan ibadat-ibadat yang Aku wajibkan keatas
mereka, dan hamba Ku itu berkekalan menghampirkan dirinya kepada Aku dengan
menambah pula mengerjakan ibadat-ibadat yang sunnat, sehinggalah Aku KASIHKAN
dia, maka apabila Aku kasihkan dia nescaya Aku jadilah pendengarannya yang ia
mendengar dengannya, dan Aku jadilah penglihatannya yang ia melihat dengannya,
dan Aku jadilah lidahnya yang ia berkata-kata dengannya, dan Aku jadilah
tangannya yang ia memukul dengannya, dan Aku jadilah kakinya yang ia berjalan
dengannya, dan Aku jadilah hatinya yang ia berfikir dengannya.”

Ini ialah satu Hadits Qudsi yang menyatakan bahawa apabila seseorang
mengerjakan ibadat-ibadat yang wajib dan ditambah-kan pula dengan
ibadat­-ibadat yang sunnat, dan ia terus-menerus mengerjakan ibadat-ibadat itu
sehingga Allah Ta’ala kasihkan dia, dan apabila begitu nescaya ia akan
mengalami kelebihan-kelebihan yang luar-biasa yang orang-orang kebanyakan tidak
dapat mengalaminya, atau dengan lain-lain perkataan, ia sudah menjadi seorang
wali-Allah yang mempunyai karamah dan kasyaf.

<<image001.jpg>>

<<image002.jpg>>

Kirim email ke