Tomáš Procházka wrote:
> Zdravím
>
> Chci se jen ujistit. Potřebuji si pořídit digitální certfikát mimo jiné také
> pro podepisovaní java aplikací. Je potřeba při pořízení dávat na něco pozor,
> je potřeba něco speciálního? Já myslím, že ne, už párkrát jsem s certifikáty
> pracoval a nikdy jsem problém neměl.

Je. Certifikaty maji ve svych atributech receno, k cemu se maji pouzivat.
Certifikaty pro SSL web servery tam maji receno, ze jsou pro web servery.
Osobni certifikaty pro autentizaci vuci SSL web serverum tam maji receno,
ze jsou klientske certifikaty. Certifikaty pro podepisovani emailu
tam maji receno, ze jsou pro podepisovani emailu. A certifikaty
pro podepisovani software tam maji receno, ze jsou pro podepisovani software.

Jeden certifikat muze mit vic ucelu, takze treba jeden muj certifikat
je zaroven klientsky, pro e-maily  a pro podepisovani softwaru.
Ale neni to pravidlem, takze si to ohlidejte.

> Jen mi není jasné to, proč se ty certifikáty ukládají na tolik míst. Něco je
> v C:\Documents and Settings\Tomas\.keystore a přes to GUI v ovladácích
> panelech se to přidává se zase někam jinam :-(

Pravdepodobne podle toho, k jakemu ucelu se pouzivaji, a ktera
aplikace je pouziva.

> Jo a ještě jedna věc. Když podepíšu applet a certifikát vyprší bude to dál
> fungovat nebo budu muset pokaždé všechny své aplikace znovupodepisovat. Podle
> mě by to mělo být důležité datum podpisu.

Fungovat neni to spravne slovo. Kdyz vyprsi certifikat, tak
ten software nebude platne podepsany, a prohlizec
se zachova, jak si jeho autori mysleli, ze je to v tom
pripade nejlepsi. Nejspis bude applet povazovat za nepodepsany,
nebo se aspon zepta uzivatele, jestli ho ma spustit.
Muzete si to vyskouset, staci nastavit systemovy cas o par let dopredu.

Makub
--
Supercomputing Center Brno             Martin Kuba