Ahoj,
podla mna uz z vasho testovania vyplynulo, ze gc si da namahu uvolnit pamat co i len aj po jednom objekte - pripad ked ste nastavil f na null. Ja som skusil nastavit "s" na null a dopadlo to podla ocakavania, gc zrusil "s" aj obsiahnute "s.foo". Povedat ze gc uvolnuje lokalne premenne metod az po opusteni metody je hlupost, lebo potom pamatovo narocne metody by zjedli pamat aj keby uvolnovali referencie.

A tak som skusil toto:

       System.out.println("start");
       {
           // vytvorim Foo
           Foo f = new Foo(null);
           // vytvorim pole Stuff
           Stuff[] theStuffs = new Stuff[1000000];
           for (int i = 0; i < theStuffs.length; i++) {
               theStuffs[i] = new Stuff();
           }
       }
// tu uz neexistuje nic while ( true ) {
               System.out.println("aaa");
               Runtime.getRuntime().gc();
               try {
                   Thread.sleep(200);
               } catch (InterruptedException e) {
                   // TODO Auto-generated catch block
                   e.printStackTrace();
               }
       }

Samozrejme ze gc pracoval a finalizoval. Trochu srandovny bol vystup niekde v strede:
finalize Stuff
finalize Stuff
finalize StuffException in thread "main" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
   at java.lang.ref.Finalizer.register(Unknown Source)
   at java.lang.Object.<init>(Object.java:20)
   at Foo.<init>(Foo.java:6)
   at Stuff.<init>(Stuff.java:3)
   at Stuff.main(Stuff.java:18)

finalize Foo
finalize Foo

Nebudem to analyzovat, lebo to nebol vhodny priklad, pole je predsa nieco ine ako lokalne premenne. Spravny priklad by bol vytvorit tu metodu s naozaj desattisickami lokalnych premennych(cez makro by to slo).

T.S.

Odpovedet emailem