Pátral jsem dál a vypadá to že Oracle tento projekt pohřbil, mají totiž ekvivalent který se jmenuje Oracle Java Help. Bohužel je to zase obluda ala Oracle (jako vše co dělá), takže musím hledat dál.

Authoring jsem vyřešil pomocí DocBook a XML editoru Conglomerate.
screenshot:
http://www.conglomerate.org/shots/edit_hal.png

Je to jednoduché a práce je s tím příjemná (napsal jsem jen pár kapitol).
Navíc to vypadá že existuje spousta konverzí z DocBook XML do PDF, OpenOffice, HTML, atd..
Dokonce jsem našel návod jako DocBook XML dostat do JavaHelp:
http://onjava.com/pub/a/onjava/2003/10/15/javahelp_docbook.html
jenže jaksi nemám ten JavaHelp :-(