Ik zou toch nog eens goed kijken, want via het instellen van een
voorkeurshuwelijk wordt er niets met een huwelijkskoppeling gedaan. Alleen
wordt een ander huwelijk als eerste getoond op het scherm.
Dus kijk nog eens goed naar de MRINs en de RINs in de foutmeldingen die
legacy geeft en controleer e.e.a. d.m.v. de stappen die support gaf in de
mail die ik eerder stuurde. Alleen het tweede gedeelte in die mail is van
toepassing vermoed ik:
• If the couple both have the same gender, the error will be reported at
the conclusion of a check and repair of the family file. (Click on
*File* > *File
Maintenance* > *Check/Repair*.)  If the couple has no other marriages,
click on* Edit* and select *Swap Husband and Wife*. You may need to do this
twice in a row. If the couple has other marriages, unlink the marriage,
next change the gender of the affected person and then recreate the
marriage as the final step.)

Alleen als een Verifieer / Repareer geen fouten meer geeft dan is het
probleem opgelost.

Bij het inlezen van een gedcom kunnen er altijd rare dingen gebeuren en
zoals ook anderen al adviseerden kun je beter nooit een gedcom importeren
in je originele familiebestand, doe dat altijd in een nieuw legacybestand
omdat je dan een beter overzicht hebt over wat er allemaal tijdens de
import verkeerd is gegaan. Pas nadat je alle fouten eruit hebt gehaald kun
je beide bestanden samenvoegen of in een gesplitst venster beide bestanden
openen en dan alleen de personen die je nodig hebt overzetten naar je eigen
familiebestand.
Evert